۰ نفر
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۸

ایرنا نوشت: تارنمای «آکسیوس» (Axios) نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از قرار به نقش «استفان بنون» استراتژیست ارشد خود در افشای اطلاعات مربوط به برخی از کارکنان کاخ سفید مظنون است.

آکسیوس دیروز (شنبه) افزود: برخی منابع به این تارنما گفته اند که کارکنان ساختمان دفتر اجرایی رئیس جمهوری آمریکا بر این باورند که بنون در درز اطلاعات مربوط به «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی نقش داشته است وبدین ترتیب شغل بنون می تواند در معرض خطر باشد.

تارنمای آمریکایی ادامه داد: ترامپ به دنبال مجموعه ای از گزارش های پایگاه اینترنتی بریت بارت نیوز که مک مستر را هدف قرار داده است، به بنون «حساس» شده است. بنون قبلا مدیر اجرایی بریت بارت بوده است.

تارنمای هیل نیز با انتشار این خبر به نقل از آکسیوس نوشت: ارتباط بنون با چنین گزارش هایی روشن نیست.

هیل اضافه کرد: ترامپ مدتهاست که درز اطلاعات محرمانه و حساس را به رسانه ها، شامل افشای مکالمات تلفنی وی با رهبران جهان از دفترش در کاخ سفید در اوایل ماه جاری و درگیری های داخلی در کاخ سفید محکوم کرده است.

این تارنمای آمریکایی در ادامه گزارش خود در این باره نوشت: «جف سشنز» دادستان کل آمریکا جمعه (پریروز) از سرکوب گسترده دولتی درزدهندگان و بررسی سیاست های وزارت دادگستری در باره ارساال احضاریه برای رسانه هایی منتشرکننده چنین اطلاعات حساسی خبر داد.

برخی انتظار دارند که «جان کلی» رئیس کارکنان کاخ سفید به سرکوب چنین درز اطلاعاتی کمک کند.
«سباستین گورکا» مشاور کاخ سفید هفته پیش به کارکنان ساختمان دفتر ترامپ درباره درز اطلاعات هشدار داد و گفت وارد بازی با جان کلی نشوند.

وی در مصاحبه با «فاکس اند فرندز» شبکه فاکس نیوز گفت: این جان کلی است که نمی توان با او بازی کرد، وی همه حقایق را به دست خواهد آورد.

 موضوع برخورد با درزدهندگان اطلاعات بویژه رسانه هایی که در افشای اطلاعات به اصطلاح محرمانه نقش دارند، نگرانی هایی جدی درباره سانسور و محدود کردن آزادی بیان درآمریکا برانگیخته است.

انتشار گزارش های درباره نشست «مایک فلین» مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید با مقامات روسیه و یا انتشار متن مکالمات جنجال برانگیز ترامپ با نخست وزیر استرالیا و رئیس جمهوری مکزیک تنش ها را بین کاخ سفید و رسانه ها افزایش داده است.

جان کلی رئیس کارکنان کاخ سفید یک بار گفته بود ترامپ باید شمشیر خود علیه رسانه ها را از رو ببندد. وی بعدها گفت که شوخی کرده است اما بیان این موضوع هم نتوانست نگرانی ها را درباره محدود کردن رسانه های آمریکایی کاهش دهد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =