ایرنا نوشت: در بحبوحه تهدید ترامپ به اقدام نظامی علیه ونزوئلا، معاون رئیس جمهوری آمریکا امروز سفرش به چند کشور آمریکای لاتین را آغاز می کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ' مایک پنس' معاون رئیس جمهوری آمریکا در حالی قرار است روز یکشنبه سفرش به چند کشور آمریکای لاتین را آغاز کند که این تور آمریکای لاتین وی تحت الشعاع تشدید تنش ها میان واشنگتن- کاراکاس قرار گرفته است.

پنس قرار است در اولین گام این سفر به کلمبیا برود و با ' خوان مانوئل سانتوس' رئیس جمهوری این کشور دیدار کند. انتظار می رود تنش واشنگتن و کاراکاس در راس مذاکرات این دو مقام ارشد آمریکا و کلمبیا قرار بگیرد.

مایک پنس در حالی به آمریکای لاتین می رود که دونالد ترامپ روز جمعه ونزوئلا را تهدید به اقدام نظامی کرد. این تهدید ترامپ واکنش های تند ونزوئلا و بسیاری از کشورهای امریکای لاتین را به همراه داشت.

پیش از این وزارت خارجه کلمبیا هرگونه اقدام نظامی یا استفاده از اهرم زور برای حل چالش ها را محکوم و تاکید کرد که اقدامات برای حل بحران در ونزوئلا باید از طریق ابزار مسالمت آمیز باشد.

معاون رئیس جمهوری آمریکا پس از کلمبیا قرار است به آرژانتین، شیلی و پاناما نیز سفر و با مقامات ارشد این کشورها مذاکره کند.
مایک پنس در کلمبیا قرار است در مورد روابط تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری با مقامات این کشور رایزنی هایی داشته باشد. انتظار می رود مسئله صلح دولت کلمبیا با گروه شبه نظامی فارک نیز در دستور کار مذاکرات وی با مقامات این کشور قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، به دنبال تهدید اخیر ترامپ علیه ونزوئلا، سفر مایک پنس به آمریکای لاتین در این مقطع زمانی از اهمیت زیادی برخوردار است.
ترامپ پیشتر در مورد اوضاع ونزوئلا گفته بود: ما گزینه های بسیاری برای ونزوئلا داریم، از جمله گزینه احتمالی نظامی؛ اگر لازم باشد.

پنتاگون اعلام کرده که هیچ دستوری از کاخ سفید درباره ونزوئلا دریافت نکرده است.

ترامپ تاکید کرد: ما در این باره صحبت نمی کنیم. اما عملیات نظامی و یک گزینه نظامی چیزی است که قطعا می توانیم به دنبال آن باشیم.
این تهدید در حالی است که وزارت خزانه داری آمریکا 6 عضو مجلس تازه تاسیس موسسان قانون اساسی ونزوئلا و دو مقام موثر در تشکیل آن را به فهرست تحریم ها اضافه کرد.

ونزوئلا در ماه های گذشته با یک بحران عمیق اقتصادی دست به گریبان بوده و تورم افسار گسیخته موجب گرانی و کمبود شدید کالاهای اساسی در این کشور شده است.
نیکلاس مادورو بارها از توطئه های خارجی به ویژه اقدام آمریکا برای براندازی دولتش سخن به میان آورده است. وی تاکید کرده که دولتش درگیر یک 'جنگ اقتصادی' شده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =