ایسنا نوشت: وزارت دفاع آمریکا گفته است: رئیس جمهوری از ما درباره برنامه‌های جدید برای ونزوئلا درخواستی نکرده است ما از گزینه‌های نظامی وی درباره این کشور حمایت می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری US News، یک روز پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که عملیات نظامی گزینه‌ای برای ونزوئلا محسوب می‌شود، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، پنتاگون فعلا برنامه‌ای برای اقدام نظامی علیه ونزوئلا ندارد.

"راب منینگ"، سخنگوی پنتاگون گفت: ترامپ و وزارت دفاعش در ارتباط نزدیک هستند. وظیفه پنتاگون ارائه گزینه‌های نظامی به رئیس جمهوری است. در حال حاضر مساله گزینه نظامی علیه ونزوئلا مطرح نشده است. کاخ سفید با وجود اینکه ترامپ اخیرا تهدیدی با مضمون مداخله نظامی علیه کاراکاس مطرح کرد اما درخواستی برای بررسی گزینه‌های مداخله نظامی نکرده است.

وی افزود: اگر درخواستی از ما شود می‌توانیم راهکارهای نظامی تحت نظارت رئیس‌جمهوری ارائه دهیم اما پیش‌بینی‌های زیادی نمی‌توانم داشته باشم.

وی از پاسخ به سوالی درباره اینکه چه گزینه‌های خاص نظامی درباره ونزوئلا مطرح است، امتناع کرد و ادامه داد: من نمی‌توانم در این باره به اظهار نظر بپردازم چون از پنتاگون برای ارائه این گزینه‌های نظامی درخواستی نشده است.

ترامپ روز جمعه در مصاحبه‌ای با خبرنگاران در نیوجرسی گفت که گزینه‌های نظامی برای ونزوئلا همچنان روی میز است که شامل اقدام احتمالی نظامی در میانه بحران سیاسی و بشری است.

وی نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا را به تلاش برای تحکیم قدرتش با تشکیل مجلس موسسان برای تغییر قانون اساسی در کشور متهم کرده است.

بسیاری از نزدیکان ترامپ گزینه نظامی علیه ونزوئلا را رد کرده و از آن حمایت نمی‌کنند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =