۰ نفر
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۵

ایسنا نوشت: یک مقام پاکستانی اعلام کرد، نواز شریف درخواست‌های تجدید نظری علیه حکم دیوان عالی کشورش داده است تا رای آنها در رد صلاحیت و عزل خودش از مقام نخست‌وزیری را به چالش بکشد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ وزیر محیط‌ زیست پاکستان که در حزب نواز شریف، نخست‌وزیر مستعفی پاکستان است، سه‌شنبه گفت وکلای او سه درخواست تجدیدنظر برای بررسی مجدد حکم مذکور تسلیم کرده‌اند.

دیوان عالی پاکستان نواز شریف را پس از آن رد صلاحیت کرد که اسنادی از یک شرکت حقوقی مستقر در پاناما فاش شد و نشان داد که خانواده او دارایی‌های اعلام نشده در اختیار دارند. ماه گذشته یک هیات با حضور پنج قاضی، شریف را به اتهام پنهان کردن دارایی‌ها از مقام نخست‌وزیری سلب صلاحیت کرد.

نواز شریف هفته گذشته با برپایی یک سری راهپیمایی‌ها در سراسر کشورش، از حکم دیوان عالی انتقاد کرده و تلاش داشت تا حمایت مردم را جلب کند. در همین حال "دیوان عالی لاهور" شریف و ۱۳ تن از دستیاران و مشاورانش از جمله وزیر خارجه و وزیر کشور را به جرم اهانت به دادگاه ۲۵ اوت احضار کرده است. این حکم پس از آن صادر شد که آنها به اهانت و تحقیر قضات حین راهپیمایی‌ها متهم شدند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =