زنان باردار معتاد تحت نظارت مددکاران اورژانس اجتماعی

واحد مرکزی خبر نوشت: معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: مادران باردار معتاد در زمان زایمان تحت نظارت مددکاران اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی قرار می گیرند.

بیب الله مسعودی فرید با اشاره به فروش کودکان زنان معتاد در زمان زایمان در برخی  افراد در خارج از بیمارستان گفت: بر اساس تفاهم نام با وزات بهداشت زنان معتاد باردار مراجعه کننده برای زایمان بلافاصله تحت نظر مددکار اورژانس اجتماعی و مددکار بیمارستان قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در این طرح حدود 700 نوزاد با نظارت مددکاران بهزیستی به دنیا آمدند گفت: نیمی از این کودکان به افراد فامیل واجد شرایط سپرده شدند و نیم دیگر آن به مراکز سازمان بهزیستی ارجاع شدند.

 مسعودی فرید اجرای این تفاهم نامه را راهکاری برای جلوگیری از خرید و فروش کودک در بین مادران معتاد گفت: در تفاهم نامه منعقد شده بین بهزیستی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص مراقبت دوران بارداری مادران معتاد و پیشگیری از سوء استفاده و خرید و فروش کودک اقدام شود.

وی  در ادامه گفت : براساس این تفاهم نامه، قرار است مادران معتاد تحت مراقبت های دوران بارداری قرار گیرند و این مادران بعد از زایمان نیز خدمات مربوطه را دریافت کنند.معاون بهزیستی ادامه داد: با این اقدامات از ورود مادران و کودکان به چرخه خرید و فروش کودک پیشگیری می شود تا کسی نتواند از آنان سوء استفاده کند.وی با اشاره به اینکه موارد خرید و فروش کودکان از جانب والدین معتاد انجام می شود،

 ادامه داد: پیش از این نیز تفاهم نامه ای با وزارت بهداشت منعقد شده تا در صورت مراجعه زن معتاد برای زایمان به مرکز درمانی ، ابتدا باید احراز هویت صورت گیرد و درصورت اثبات اعتیاد ، نوزاد پس از زایمان مرخص نمی شود و ابتدا بررسی های لازم از سوی مددکار اجتماعی بیمارستان صورت می گیرد.

معاون سازمان بهزیستی کشور گفت: پس از آن مددکار اورژانس اجتماعی در اسرع وقت به بیمارستان مراجعه می کند و تا آن زمان نباید کودک از بیمارستان ترخیص شود تا زمانیکه بررسی های مفصل روانشناختی و مددکاری انجام گیرد.مسعودی فرید افزود: پس از بررسی ها در صورت لزوم و بر حسب شرایط مادر، کودک به صورت موقت یا دائمی از مادر معتاد گرفته و به مراکز نگهداری بهزیستی یا خویشاوندان درجه یک دارای صلاحیت واگذار می شود. 

 

4242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 675127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =