پسر ۱۱ ساله به چند بیمار، زندگی هدیه کرد/ اهدای عضو دومین نوجوان همدانی در یک هفته

رئیس تیم هماهنگ کننده اهدای عضو استان همدان گفت: اهدای اعضای بدن محمد مهدی نوجوان 11 ساله همدانی که در آتش سوزی آپارتمان مسکونی دچار مسمومیت و سپس مرگ مغزی شده بود به چندین بیمار نیازمند زندگی دوباره داد.

دکتر مجید حمیدی، در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در همدان با اعلام مطلب فوق افزود: در هفته جاری محمد مهدی دومین نوجوان مرگ مغری بود که با اهدای اعضای بدن وی چند بیمار نیازمند از مرگ حتمی نجات یافتند.

وی گفت: پدر این نوجوان 11 ساله که متاسفانه در جریان آتش سوزی منزل مسکونی، 7 نفر از اعضای خانواده خود را از دست داده بود، اعضا بدن هشتمین عضو خانواده را جهت نجات بیماران نیازمند اهدا کرد.

دکتر حمیدی اظهار داشت: محمد مهدی 11 ساله که در این حادثه به علت مسمومیت با گاز منوکسید کربن دچار مرگ مغزی شده بود، پس از رضایت پدر به بیمارستان سینای تهران انتقال و سپس اعضای بدن وی به بیماران در نوبت اهدای عضو، پیوند زده شد.

وی خاطرنشان کرد: پدر این خانواده که در سخت ترین شرایط روحی بعد از مرگ اعضا خانواده اش قرار داشت، حاضر شدن آخرین بازمانده از خانواده را جهت نجات بیماران نیازمند اهدا کند.

لازم به ذکر است، در این حادثه آتش سوزی که خبر آن در چند روز گذشته در خبرآنلاین منتشر شد، پدر محمد مهدی، او به همراه دو خواهرش که هرسه نتیجه یک حاملگی سه قلو بودن به همراه همسر، مادر بزرگ، برادر و زن برادر و دختر برادر را از دست داد.


همچنین در هفته جاری اعضای بدن سمیه علی قلعه باباخانی، دختر 17 ساله ملایری پس از 7 روز کما و با تائید تیم پزشکی مبنی بر مرگ مغزی، به بیمارستان سینای تهران منتقل و تمامی اعضا حیاتی بدن وی به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

این دختر نوجوان نیز به علت تشنج به بیمارستان منتقل و سپس دچار مرگ مغزی شده بود.

در طی سالجاری محمد مهدی، پنجمین اهدا کننده عضو از استان همدان بود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 676541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =