شهردار کلانشهر اراک گفت: قرنطینه 24 ساعته لاشه دام گاو و گوسفند در کشتارگاه اراک با جدیت رصد می‌شود.

محمدابراهیم عباسی در گفت و گو با خبرآنلاین مرکزی با تاکید بر این مطلب افزود: این مهم تا قبل از شیوع بیماری تب کریمه کنگو نیز در کشتارگاه دام اراک رعایت می‌شد اما با شیوع این بیماری در برخی نقاط کشور، تدابیر بهداشتی ویژه در این کشتارگاه مدنظر است.
وی بیان کرد: شهرداری امکانات لازم را برای افرادی که در کشتارگاه فعالیت دارند و به طور مستقیم با لاشه‌های دام در ارتباط هستند؛ فراهم کرده است.
شهردار کلانشهر اراک ادامه داد: پوشش مناسب و ایمن و دستکش‌های خاص در اختیار افرادی که در کشتارگاه فعالیت دارند قرار گرفته و تمام گوشت‌هایی که وارد سردخانه می‌شود، پس از نگهداری 24 ساعته در بازار فروش توزیع می‌شود.
وی اظهار کرد: چند کانتینر سردخانه‌دار نیز در کنار کشتارگاه اراک مستقر شده و هیچ مشکلی به لحاظ کمبود امکانات برای رعایت نکات بهداشتی وجود ندارد.
عباسی ادامه داد: سلامت مردم و پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو از هر اقدامی بیشتر در اولویت است. بنابراین شهرداری در این راستا تدابیر قرنطینه‌ای را مو به مو اجرا می‌کند و هیچ اعتراضی پذیرفتنی نیست.
وی اظهار کرد: مردم گوشت مورد نیاز خود را تنها از مراکز فروش مطمئن خریداری کنند و به هیچ عنوان این ماده خوراکی را از واسطه‌ها و یا به صورت دام زنده خریداری نکنند.
شهردار کلانشهر اراک در پایان خاطرنشان کرد: روزانه به طور میانگین حدود 400 گوسفند و 40 گاو و گوساله در کشتارگاه اراک کشتار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 677754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =