قطر در تمنای محصولات لرستان / امکان رشد یک میلیارد دلاری صادرات ایران

عصر امروز نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با موضوع بررسی بازار کشور قطر جهت صادرات برخی محصولات و تولیدات استانی به این کشور درمحل سالن جلسات اتاق بازرگانی استان برگزار گردید.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، ریاست این نشست بر عهده استاندار بود و شماری از تجار و فعالان اقتصادی استان نیز در جلسه حضور داشتند.رییس اتاق بازرگانی استان لرستان در این نشست به بیان و ارائه اطلاعات تجاری و اقتصادی مورد نیاز جهت برقراری ارتباط تجاری با کشور قطر پرداخت.
حسین سلاحورزی با اشاره به تحریم ها و تاریک شدن روابط تجاری این کشور با کشورهای عربستان و امارات متحده افزود:کشور قطر از لحاظ تامین شماری از محصولات وارداتی در تنگنا قرار گرفته و از ایران تقاضای تامین محصولات کرده است که با توجه به کشت و کیفیت برخی محصولات استانی این فرصت برای رشد صادرات لرستان یک غنمیت ست.
وی مژده داد: با اوضاع به وجود آمده در قطر، ایران می تواند صادرات خود را به قطر به 1 میلیارد دلار برساند.
نایب رییس اتاق بازرگانی کشور خبر داد:بررسی حضور در بازار قطر به عنوان فرصت جدید در معرض تولیدکنندگان، صادرکنندگان و فعالان اقتصادی ایران قرار گرفته است.
گفتنی ست :به گزارش اتاق بازرگانی استان ایران در سال گذشته 905 میلیون دلار صادرات به قطر داشته است و این درحالی است که صادرات قطر به ایران کمتر از 10 میلیون دلار بوده است لذا جای امیدواری دارد که با اوضاع به وجود آمده ایران می تواند صادرات خود به قطر را به 1 میلیارد دلار برساند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =