۰ نفر
۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲

در دنیای امروز، حفظ سلامت از مهمترین اولویت های همه ما مردم می باشد. اما آیا ما به اندازه کافی روی این موضوع مطالعه و تمرکز داریم؟

باید اقرار کرد جواب پرسش بالا منفی است. ما در شهرهایی زندگی می کنیم که به شدت از مساله آلودگی هوا رنج می برند، از مواد غذایی استفاده می کنیم که در اکثر مواقع نمیدانیم از چه تشکیل شده اند و یا حتی با وجود اطمینان به اینکه برای بدن مضر هستند باز از آنها استفاده می کنیم.

همه این موارد به دلیل اشتباه در انتخاب سبک زندگی ما می باشد. طبق آمارهای مرکز آمار ایران، ما در ماه 25 درصد از درآمد خود را صرف خرید مواد غذایی می کنیم و حدود 12 درصد دیگر نیز صرف حمل و نقل می شود. بنابراین حدود 40 درصد از هزینه های هر خانواده صرف این موارد می شود که حاکی از اهمیت بالای این موارد می باشد.
اگر مقداری به این اعداد توجه کنیم و آن را در کنار سبک زندگی اشتباه خود بگذاریم به این نتیجه می رسیم که به عبارتی ما هر ماه حدود 40 درصد از درآمد خود را در راهی هزینه می کنیم که به نوعی می تواند به سلامت ما آسیب برساند.
یک مثال کوچک از این بی توجهی می تواند برای همه ما اتفاق افتاده باشد اما با بی توجهی از کنار آن عبور کرده ایم.
به صورت میانگین هر خانواده در هفته بین 2 تا 3 بار برای خرید مواد غذایی یا شوینده ها به مراکز خرید مراجعه می کند. طبق امار های شهری نیز برای هر سفر با اتومبیل به این مراکز بین 10 تا 30 دقیقه نیاز به تردد در شهر می باشد. پس با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه می رسیم که ما در هر هفته حدود 5 لیتر بنزین فقط برای هر خانواده صرف خرید مواد سوپرمارکتی می کنیم یعنی هر ماه 20 لیتر!!اگر این عدد را در ماه به تعداد خانوارهای شهری مثل تهران ضرب کنیم، به این نتیجه می رسیم که حدود 40 میلیون لیتر بنزین فقط برای خرید سوپرمارکتی مصرف می شود!! ذکر این نکته هم جالب توجه است که 90 درصد از آلودگی شهری مثل تهران تنها از طریق وسایل نقلیه به وجود می آید.
اما چاره چیست؟
ما میتوانیم با صرفه جویی در هزینه های خود و با جایگزین کردن روش های جدیدتر و منطقی تر برای خرید، نقش مهمی در بهبود وضعیت سلامت خود و خانواده و آیندگانمان داشته باشیم. به عنوان مثال در کشورهای پیشرفته الگوی خرید به سمت خرید های ماهانه حرکت کرده است و اخیرا نیز با پیشرفت تکنولوژی و رشد روزافزون فروشگاه های اینترنتی و تغییر الگوی مصرف، خرید های خرد و اجناس تازه و به روز از طریق این نوع خرید انجام می گیرد. همین تغییر سبک زندگی به سمت خرید های آنلاین نیز هم باعث پیشرفت بزرگی در زمینه آلاینده های محیطی شده و هم باعث شده اجناس تازه و با کیفیت روز در اسرع وقت و با کمترین هزینه های شهری به دست ما برسد.
خرید از سوپرمارکت آنلاین مزایای دیگری هم دارد. اکثر این فروشگاه ها محصولات را به دلیل ارائه خدمات بهتر گارانتی می کنند. این بدان معناست که ما با آسودگی و اطمینان از کیفیت کالاها می توانیم در هر مرحله از شروع خرید تا بعد از دریافت کالاها با هر گونه مشکل، کالا یه وجه خود را بازگردانیم. از طرف دیگر با افزایش رقابت در بازار تجارت الکترونیک، این فروشگاه ها در اکثر مواقع با ارائه تخفیف های جذاب و هزینه های حمل رایگان، باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های خانواده می شوند. همچنین به دلیل اینکه قدرت مانور آنها در زمینه انتقال اطلاعات بسیار بالاست، ما میتوانیم اطلاعات جامعی راجع به هر محصول، کیفیت ساخت، مواد تشکیل دهنده، روش های پخت و مصرف به دست بیاوریم.
در مجموع می توان گفت کشور ما هم همگام با کشور های توسعه یافته در جهان، با افزایش فروشگاه های اینترنتی در تلاش است تا سبک زندگی سالم تری را به ما هدیه کند و در این راه موفقیت هایی نیز حاصل شده است.
در این مقاله با معرفی روکولند، یکی از بزرگترین سوپرمارکت های آنلاین تهران، ما هم به نوبه خود تلاش می کنیم تا با تغییر سبک زندگی مخاطبان خود، در داشتن محیطی سالم تر سهیم باشیم.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692501

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =