ایسنا نوشت: رییس سازمان پزشکی قانونی کشور درباره واردات و اهدای جسد، شماری از مخاطبان درخواست دریافت جزئیاتی بیشتر در مورد شرایط اهدای جسد را داشتند که سازمان پزشکی قانونی شماره تماسی را در این خصوص اعلام کرد.

 احمدشجاعی از پیشنهاد این سازمان برای واردات جسد به کشور خبر داده و گفته بود: افرادی که وصیت می‌کنند تا اجسادشان را اهدا ‌کنند یا اجساد ناشناسی که بعد از شش ماه کسی به سراغشان نیامده باشد با کسب اجازه قانونی از مقام قضایی به دانشگاه‌های علوم پزشکی تحویل داده می‌شوند. اما تعداد این اجساد بسیار اندک است و نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی را رفع نمی‌کند؛ به طوریکه ممکن است در طول سال تنها یک جسد به دانشگاه داده شود که این به درد دانشگاه نمی‌خورد.

شجاعی همچنین درباره امکان واردات جسد از خارج به کشور، گفت: ما پیشنهاد داده‌ایم که از خارج از کشور جسد بیاورند که در این میان بعضی از گروه‌ها اعلام آمادگی کردند و ما هم گفتیم که با آنها همکاری می‌کنیم. البته تا کنون واردات جسد نداشتیم یا اگر بوده تعداد آن خیلی کم بوده است اما اگر این‌کار انجام شود نیاز دانشگاه رفع می‌شود.

به دنبال این خبر سازمان پزشکی قانونی درهمین خصوص اعلام کرد افرادی که علاقه‌مند به اهدای جسد و آگاهی از چگونگی انجام این کار هستند می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در ساعات اداری با شماره های 55442644 و 55442844 تماس بگیرند.

47238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    0 0
    مزنه جسد تو بازار چقدره الان؟