۰ نفر
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۶

دنیای اقتصاد نوشت: در حالی که این روزها بخش عمده بازار مسکن به خانه‌اولی‌هایی اختصاص دارد که به کمک تسهیلات خرید بانک عامل بخش مسکن قدرت ورود به بازار را پیدا کرده‌اند، گروه دیگری از متقاضیان خرید ملک نیز وجود دارند که قصدشان «تبدیل به احسن کردن آپارتمان مسکونی» است که در تملک دارند.

 واسطه‌های ملکی اگرچه اذعان می‌کنند طی تابستان امسال عمده مشتریان آنها خانه‌اولی‌ها و به خصوص زوجین جوانی هستند که این روزها به کمک تسهیلات از محل اوراق مسکن و نیز صندوق پس‌انداز مسکن یکم، توانسته‌اند بین 30 تا بعضا 60 درصد از نقدینگی خود را تامین و به بازار مسکن ورود کنند؛ اما در عین حال ادعا می‌کنند که شمار مشتریان خانه دومی آنها هم کم نبوده است.

این گروه از متقاضیان خرید مسکن اغلب به‌صورت همزمان در دو بخش «فروش» و «خرید» بازار مسکن حضور دارند، به نحوی که از یکسو آپارتمان محل سکونت خود را برای فروش عرضه کرده‌اند و از سوی دیگر در جست‌وجوی ملک دیگری برای سکونت با موقعیت بهتر و حتما قدری گران‌تر از ملک محل سکونت خود هستند. اغلب متقاضیان «تبدیل به احسن» در بازار مسکن، در وهله اول قصد تملک آپارتمان بزرگ‌تر از محل سکونت قبلی خود را دارند و در مرتبه دوم به دنبال بهبود موقعیت مکانی آپارتمان خود هستند. به گفته مشاوران املاک، آپارتمان‌های 80 تا 100 مترمربعی عمدتا مطلوب این گروه از مشتریان بازار مسکن است.

«خانه دومی ها» در بازار آپارتمان های 80 تا 100 مترمربع

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    6 11
    فقط کمپین نخریدن مسکن برای ارزان تر شدن بیشتر
    • صدری A1 ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
      0 0
      فروشند ه ها حاضرند نصف قیمت پارسال بدهند ولی مردم توان خرید ندارند
  • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    1 4
    بله امیدواریم سال آینده وام مسکن افزایش پیدا کند. امسال احتیاجی به افزایش وام نیست
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    1 4
    ایشالا قیمت ها رشد نکنه
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    1 4
    ترفند تهران نتونست کمکی به سوداگران مسکن بکنه تا دوباره روزهای طلایی 91 و 92 رو برگردونند که هر هفته قیمتها بالا می رفت، حالا دست به دامن بقیه شهرها شدند