لابی های نمایندگان در آخرین دقایق بررسی کابینه دوازدهم به اوج رسید.

به گزارش خبرآنلاین، بررسی کابینه دوازدهم در آخرین لحظات خود با اوج گیری لابی ها هم همراه بود. 

در این میان برخی از نمایندگان هم تلاش کردند تا کدورت های چند روز گذشته را به آشتی تبدیل کنند که نمونه بارز آن دیده بوسی علیرضا محجوب و نادر قاضی پور با پورابراهیمی بود. آنها روز گذشته بر سر وزیر کار بگو مگوهایی داشتند که امروز در جمع جبار کوچکی نژاد،احسان قاضی زاده هاشمی و ... با در آغوش کشیدن  یکدیگر سعی کردند آن درگیری های لفظی را به آشتی تبدیل کنند. 

از سوی دیگر هرچه در این چند روز سکوت اصولگرایان و  جبهه پایداری قابل تامل و سوال برانگیز بود گعده ها و پچ پچ های امروزشان جای سوال است. به نظر می رسید فکری برای کابینه داشته باشند به این معنا که یا خیز برداشته اند برای انداختن یکی دو وزیر یا معامله با آنها. که البته آرای منفی به برخی وزرا حکایت از همین گعده های قبل رای گیری داشت.

صندلی محمدرضا عارف نیز همچنان محور مذاکرات بود و حضور اعضای فراکسیون امید حول این صندلی قابل توجه بودُ حضور امیدی‌ها نیز بر سر صندلی نمایندگان دیگر و صحبت باآنها که قطعا ارتباط بسیاری با رای گیری امروز داشت توجهات را به خود جلب کرده بود و به نظر می رسید لابی های فراکسیون امید نیز فعال شده بود.

نهایت لابی ها و رایزنی های این چند روز رای اعتماد نمایندگان به ۱۶ وزیر پیشنهادی روحانی بودند. حبیب الله بیطرف تنها وزیر پیشنهادی بود که نتوانست اعتماد نمایندگان را جلب کند.

216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =