ایسنا نوشت: رئیس جمهوری روسیه گفت، مسکو همچنان آماده همکاری با واشنگتن است.

 به نوشته روزنامه دیلی میل، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در نشست "والدای" در سوچی گفت حتی با وجود اینکه دشمنان سیاسی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در این کشور تلاش می‌کنند تا وی را از اجرای تعهدات کمپین انتخاباتی‌اش برحذر دارند، روسیه همچنان برای همکاری با واشنگتن آماده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا روسیه به خاطر غیرقابل پیش بینی بودن ترامپ متضرر شده است، گفت: این مساله به شدت مقاومت در داخل این کشور برمی‌گردد.

روسیه بابت پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا خرسند شد اما امیدوار است که این انتخاب بتواند باعث احیای روابط میان دو کشور شود که در پی اتهام‌زنی درباره دخالت روسیه در کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ ترامپ دچار تنش شده است. این مساله باعث شده تا کمپین ضد روسی در سراسر آمریکا به راه بیفتد.

پوتین در ادامه گفت: رقبا پس از شکست در مقابل ترامپ تلاش کردند تا تقصیر را به گردن روسیه بیندازند و یک "هیستریای ضد روسی" ایجاد کردند.

رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت که دشمنان سیاسی ترامپ به وی اجازه نمی‌دهند تعهدات خود را که در جریان کمپین انتخاباتی داده بود، محقق کند.

وی تاکید کرد که  پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ به دلیل هوش و ذکاوت اوست و عدم احترام به ترامپ و حامیانش توسط دشمنان، مولفه‌ای ناامیدکننده در سیستم سیاسی آمریکا به شمار می‌رود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =