تسنیم نوشت: سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به اظهارات سخیف نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره ایران تأکید کرد: همه می‌دانند یمن تجهیزات موشکی مفصلی از اتحاد جماهیر شوروی و کره شمالی گرفته و کشور صاحب موشک در منطقه بود.

سردار رمضان شریف صبح امروز در نشست صمیمی با مدیران مسئول و فعالان رسانه‌ای استان گلستان با تأکید بر‌ اینکه خاستگاه و جایگاه رسانه‌ها برای تغییر و جهت‌دهی به افکار عمومی خیلی مهم است، افزود: همه رسانه‌ها یک صاحبی دارند و ما رسانه بدون صاحب نداریم و معتقدیم هر رسانه‌ای برای رسیدن به هدفی تأسیس و دایر شده که برای رسیدن به این اهداف تلاش می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ چیزی به‌عنوان و اسم «رسانه بی‌طرف» وجود خارجی ندارد، هرچند عده‌ای ممکن است ادعایی داشته باشد اما رسانه بدون صاحب، جهت و خط و ربط، وجود ندارد. برای مقابله با این رویکرد دشمنان باید به‌دنبال افزایش سطح سواد رسانه‌ای بین مردم باشیم.

سردار شریف در ادامه در واکنش به اظهارات سخیف نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره ایران اظهار داشت: عربستان سه سال است که بمب‌ها را بر سر مردم یمن می‌ریزد و تمام تسلیحات از آمریکا و اروپا می‌آید اما نماینده آمریکا یک لوله نشان می‌‌دهد و می‌گوید که اثر انگشت ایرانی‌ها روی آن است در حالی که همه می‌دانند یمن، تجهیزات موشکی مفصلی از اتحاد جماهیر شوروی و کره شمالی گرفته و کشور صاحب موشک در منطقه بود.

مسئول روابط‌عمومی کل سپاه پاسداران گفت: ابزار رسانه‌ای دشمن به‌گونه‌ای است که به افکار عمومی مهلت نمی‌دهد دنبال پاسخ سؤالات خود باشد. برای نمونه 6 سال داعش در منطقه انواع و اقسام جنایت‌ها را انجام داد اما آن‌ها اجازه ندادند که شکست داعش 6 روز بر خروجی رسانه‌ها بماند، برای همین موضوع جدیدی همچون انتقال پایتخت اسرائیل به قدس را مطرح کردند و مطمئن باشید هر روز سوژه‌های جدیدی را مطرح کنند.

ادعای موگرینی فاجعه‌آمیز است


هچنین باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:

فواد ایزدی کارشناس مسائل هسته‌ای با اشاره به سخنان اخیر موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره برجام، اظهار کرد: در مقدمه برجام جمله‌ای است مبنی بر اینکه اجرای توافقنامه، در نهایت به ایجاد صلح در منطقه و جهان کمک خواهد کرد.

کارشناس مسائل هسته‌ای افزود: این جمله‌ای است که اکنون ترامپ از آن استفاده می‌کند و بهانه‌ای برای آمریکایی‌ها شده که بگویند برجام باید رفتار منطقه‌ای ایران را کنترل می‌کرد.

وی ادامه داد: آنان ایران را متهم به بهم ریختن اوضاع منطقه و نقض برجام می‌کنند، چرا که معتقدند طبق این جمله باید صلح در منطقه و جهان ایجاد شود و چنین اتفاقی نیفتاده است.

ایزدی با اشاره به اینکه موگرینی مدعی است این جمله را به درخواست ایرانی‌ها در مقدمه برجام آوردیم و آنان یک سری دعواهای سیاسی در داخل کشورشان داشتند، اظهار کرد: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید گروه مذاکره کننده ایرانی علاقه‌مند بود این جمله را در متن بگذارد تا در داخل کشور از آن استفاده کند و رفتار منطقه‌ای ایران بدین طریق کنترل شود.

کارشناس مسائل هسته‌ای تأکید کرد: اگر ادعای موگرینی درباره برجام درست باشد فاجعه بزرگی برای افرادی است که نماینده سیاسی جمهوری اسلامی بودند و برای حل و فصل دعواها و بحث کارشناسی داخلی به خارجی‌ها رجوع می‌کنند و بندی را در متن برجام قرار دهند که به نفع جهت‌گیری‌های سیاسی خودشان باشد.

وی با اشاره به اینکه آنان از اهرم فشار خارجی برای رسیدن به یکسری اهداف داخلی در رقابت‌های سیاسی استفاده کردند، گفت: نمی‌دانیم ادعای موگرینی چقدر درست است، از این جهت افرادی که در تیم مذاکره کننده بودند باید به این ادعا واکنش نشان دهند.
کارشناس مسائل هسته‌ای افزود: اگر ادعای موگرینی درست باشد، این افراد باید از مردم و مقام معظم رهبری به دلیل اینکه مذاکرات سیاسی را اهرمی برای رسیدن به اهداف داخلی، حزبی و جناحی کردند، عذرخواهی کنند.

ایزدی خاطرنشان کرد: اگر چنین اتفاقی در سایر کشورها اتفاق بیفتد، افرادی که درگیر موضوع بودند، استعفا می‌دهند.

29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =