رئیس شورای فرهنگ عمومی چهار محال و بختیاری ونماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: ماهیت و دستاوردهای انقلاب اسلامی بخوبی به جهانیان و بشریت نشان داده شود و در این راستا همگان تکلیف دارند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف دستاوردهای بسیاری داشته که باید هم در داخل و هم در خارج از کشور به همگان نشان داده شود.

وی همچنین به تشکبل دبیرخانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیکی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران دبیرخانه ای برای گرامیداشت ٤٠ سالگی انقلاب در استان شکل گرفت.

نکونام تصریح کرد: دبیر این مجموعه صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری و فعالیت های آن از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان پیگیری می شود.

امام جمعه شهرکرد افزود: در این دبیرخانه تمامی دستگاه های چهارمحال و بختیاری نسبت به ارائه فعالیت های خود در دوران انقلاب نقش‌آفرینی می کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تشریح برخی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: براساس فرمایشات معظم له ما تجربه کرده ایم و آثار نظام را نشان داده ایم.

نکونام خاطرنشان کرد: مسئولان در راستای انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی تکلیفی سنگین بر دوش دارند.
وی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) همزمان با دهه مبارک فجر در مهدیه مصلای شهرکرد گفت: نباید بگذاریم این برنامه مظلوم واقع و یا کمرنگ شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار کرد: ٢٩ کمیته استانی برگزاری برنامه های سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان تشکیل شده و هریک مسئول برگزاری ویژه برنامه های متعددی در دهه فجر هستند.

وی، تازگی و نشاط آفرینی را از مهمترین ویژگی های برنامه های دهه فجر امسال داست و گفت: تلاش ما بر این است تا در تدوین برنامه ها به تازگی، جوانگرایی، نوآوری، امیدبخشی و نشاط بخشی به جامعه توجه ویژه ای شود.

گرجی، گرامیداشت سالگرد ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی در ١٢ بهمن را از برنامه های شاخص دهه فجر برشمرد و گفت: این ویژه برنامه تحت عنوان بزرگداشت ولادت ولایت راس ساعت ٩ و سی دقیقه در شهرکرد برگزار می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: راهپیمایی ٢٢ بهمن از دیگر برنامه های محوری دهه فجر است و تحت عنوان جشن ملی با شکوه و عظمت خاصی در شهرها و روستاهای استان برگزار می شود.

گرجی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای تبیین ماهیت و دستاوردهای انقلاب اسلامی ١٠ ویژه برنامه طی ١٠ شب در مهدیه مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد در دهه فجر امسال برگزار می شود.

در این نشست همچنین رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به اقدامات و فعالیت های این نهاد اشاره کرد.

حجت الله شیروانی افزود: مجموعه های اداری، خانه هنرمندان و سینما بهمن زیرمجموعه حوزه هنری استان است و هریک رسالت های خاص خود را در راستای ترویج و تبیین هنر انقلاب اسلامی برعهده دارند.

همچنین در این نشست مدیرکل دفتر ساماندهی و هماهنگی سازمان امور عشایر در خصوص طرح محرومیت زدایی و ارائه خدمات فرهنگی به عشایر مطالبی ارائه داد.

سیاوش احمدی افزود: در راستای رسیدگی به مشکلات عشایر شورای عالی اداری عشایر تشکیل و مسائل اجتماعی و اقتصادی این جامعه مورد بررسی قرار داده شد بنابراین طرح ویژه ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به جامعه عشایر کشور در توسط ١٨ دستگاه فرهنگی تدوین و تصویب شد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح محرومیت‌زدایی، توسعه متوازن، تعیین و ارتقاء شاخص‌های فرهنگی و مذهبی، پاسداری از ارزش‌های این جامعه به عنوان مواریث فرهنگی و مذهبی کشور و نظام‌مند نمودن فرایند شناخت، برنامه‌ریزی، ساماندهی و اجرای خدمات فرهنگی و مذهبی برای جامعه کشور است.

در این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری به مهمترین رویدادهای فرهنگی استان در دی ماه اشاره کرد.

جواد کارگران دهکردی افزود: اختتامیه جشنواره تئاتر فجر، رونمایی از تمثال شهید آقابزرگی، اعزام جمعی از جانبازان به مناطق عملیاتی جنوب، دیدار اصحاب بسیج رسانه با نماینده ولی فقیه در استان، رونمایی از ١٠ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس و برگزاری نشست خوانش کتاب ازمهمترین رویدادهای خبری بوده است.

وی همچنین از تدوین ٢٥٠ عنوان برنامه فرهنگی هنری ویژه ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در استان خبر داد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =