معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری استان کردستان گفت: با توجه به برنامه توسعه کشور، قرار است هر سال 20 میلیون گردشگر خارجی جذب شود که سهم استاندار کردستان نیز از این آمار چشمگیر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، حسین فیروزی صبح امروز در برنامه به صدا درآوردن زنگ گردشگری که در دبیرستان صادق وزیری برگزار شد، گفت: امروزه صنعت گردشگری به عنوان صنعت پاک، غیر آلاینده و تاثیرگذار است و در زمانی کوتاه سبب توسعه کشورها می شود.
فیروزی بیان کرد: هدف از زنگ گردشگری در دبیرستان صادق وزیری این است که توجه نوجوانان و جوانان را به اهمیت گردشگری در توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی جلب بکنیم.
وی با اشاره به اهمیت گردشگری از زبان مدیر عامل شرکت بنز، اظهار داشت: غیر از گردشگری همه کسب و کار های فیزیکی در دنیا اشتغالشان کم می شود و آنچه که گردشگری را رونق می بخشد این است که مردم وقت بیشتری را برای سیر و سیاحت گردشگری در اختیار خواهند داشت.
معاون اقتصادی استانداری کردستان در ادامه با بیان اینکه تنها رشته ای که طی پنج تا 10 سال آینده از نظر فیزیکی تعداد اشتغال و کسب و کار فیزیکی آن رونق می گیرد حوزه گردشگری است، خاطر نشان کرد: وظیفه ما این است که برای ایران و استان کردستان برنامه ریزی بکنیم و آماده رونق اقتصاد باشیم که یکی از زمینه های رونق اقتصاد حوزه گردشگری است.
وی در پایان افزود: کشور ما برنامه ریزی کرده است که هر سال 20 میلیون نفر گردشگر خارجی را بپذیرد بنابراین امیدواریم استان کردستان در آینده نزدیک پنج تا 10 سال آینده یکی از استان های گردشگر پذیر کشور برای گردشگران خارجی باشد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 713563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =