«خبرجنوب» نوشت: معاون امور اجتماعی بهزیستی استان فارس گفت: میزان مراجعه ها به تنها خانه امن استان، نسبت به 6 ماه ابتدای سال گذشته 9 درصد افزایش یافته است.

معصومه فروتن با بیان این که خانه امن پناهگاهی برای اسکان زنان در معرض خشونت و کودکان همراه آنان است، افزود: در 6 ماهه اول سال گذشته 63 نفر در خانه امن پذیرش شدند که این تعداد در 6 ماهه ابتدای امسال افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: این زنان به دلیل در معرض خشونت واقع شدن، نیاز به اسکان در محل امن دارند که بعد از اثبات موضوع به دادگاه به خانه امن سپرده می شوند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان فارس با اشاره به این که تمامی حمایتهای روانی اجتماعی از زنان در خانه امن ارائه می شود، اضافه کرد: این مراکز به منظور کاهش و کنترل آسیبهای اجتماعی راه اندازی شده است نه این که اساس و بنیان خانوادهها سست شود. فروتن بیان داشت: نمیخواهیم با یک دعوای ساده، آستانه تحمل زنان پایین بیاید و به سمت خانه امن کشیده شوند بلکه فقط زمانی که فرد از نظر جانی مورد سوء قصد قرار گرفته باشد می تواند به این مرکز مراجعه کند.
وی تاکید کرد: خشونت هر نوع بد رفتاری است که از یک نفر سر میزند و باعث آسیب دیدن یا آزار یک یا چند نفر دیگر می شود و اگر کسی هم رفتار خشنی را قبول یا تحمل کند و سعی نکند که جلوی او را بگیرید، می گوییم که او قربانی خشونت یا بد رفتاری یک آدم خشن شده است. فروتن با بیان این که خانه های امن از حساسیتهای خاصی برخوردار هستند، ادامه داد: در خانه امن، مداخلات به صورت کوتاهمدت برای پاسخگویی به نیازهای اساسی مانند خوراک، پوشاک، سرپناه و امنیت و مداخله های بلندمدت شامل اقدامات تخصصی به منظور حمایت و توانمندسازی مراجعان انجام می شود و به صورت شبانه روزی در دسترس است. معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به تعداد پذیرش ها نیاز برای راه اندازی خانه امن دیگری در استان احساس نمی شود. فروتن همچنین از افزایش مراکز اورژانس اجتماعی در سطح استان خبر داد و گفت: تا پایان سال تعداد مراکز اورژانس اجتماعی در سطح استان به 22 مرکز افزایش پیدا خواهد کرد. وی اضافه کرد: مراکز اورژانس اجتماعی در شهرستان هایی که جمعیت بالای 50 هزار نفر دارند و یا شهرهایی که مراکز دانشگاهی فعال دارند، ایجاد میشود. معاون اجتماعی بهزیستی فارس با بیان این که مراجعه و تماس به اورژانس اجتماعی غالباً توسط شخص سوم صورت می پذیرد، گفت: مراکز اورژانس اجتماعی روزانه افزون بر 40 تماس مرتبط با مسائل خاص آسیب اجتماعی دریافت می کنند که این تماسها هم از طرف کودکان و هم بزرگسالان اتفاق میافتد. فروتن اضافه کرد: روزانه به طور میانگین 15 مداخله در منزل با مجوز قانونی که شامل کودک آزاری، همسر آزاری و ... است توسط اورژانس اجتماعی صورت می گیرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =