ایسنا به نقل از خبرگزاری ازوستی نوشت: دولت قزاقستان لایحه ممنوعیت استفاده از پوشش‌های اسلامی از جمله چادر و برقع را به پارلمان این کشور فرستاد.

 نورلان یرمکبایف، وزیر امور دینی و جامعه مدنی قزاقستان گفت: در این قانون استفاده از هر نوع لباسی که باعث پوشیدن صورت فرد شود به دلایل امنیتی ممنوع می‌شود.

وی گفت: در آماده‌سازی این طرح نهاهای مختلف دولتی و غیر دولتی و کارشناسان حضور داشتند، توجه زیادی به تجربه‌های بین المللی شد و چنین اقداماتی در حال حاضر در قوانین دیگر کشورها همانند بلژیک، فرانسه و ... برای محافظت از امنیت شهروندان اجرا می‌شود.
به گفته این مقام قزاق، استفاده از هر نوع برقع، روبنده، چادر، ماسک و ... که به نوعی باعث پنهان شدن چهره افراد شود، جرم تلقی شده و ممنوع است.

همچنین در این لایحه نظارت بر آموزش‌های مذهبی برای دانشجویان قزاق در دانشگاه‌های خارج از این کشور، نظارت بر فعالیت‌های مذهبی کارکنان دولت، نظارت بر مراسم ازدواج‌ افراد مذهبی در کنار ممنوعیت پوشش‌های اسلامی چادر و برقع در نظر گرفته شده است.

پیش‌بینی می‌شود این قانون تا پایان امسال در پارلمان قزاقستان به تصویب برسد. بیش از هفتاد درصد از جمعیت ۱۸ میلیون نفری قزاقستان، مسلمان سنی مذهب هستند.

42234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =