باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: وزیر کشور گفت: طبق دستور رئیس جمهور استانداران و فرمانداران ملزم هستند در محل خدمت خود سکونت داشته باشند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز در جلسه‌اى با حضور معاونان این وزارتخانه طی سخنانی با تاکید بر پیگیری مسائل و مشکلات زلزله زدگان استان کرمانشاه اظهارداشت: سازمان مدیریت بحران به منظور تسریع در روند حل موانع و مشکلات برای اسکان بهتر مردم و بهبود امکانات رفاهی و خدماتی جلسه‌ای را با دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار و هماهنگی بیشتر را انجام داده و تصمیمات لازم نیز اتخاذ شود.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر و قدردانی از دانشجویان و تشکل های دانشجویی و گروه‌های سیاسی در برگزاری هر چه بهتر مراسم‌های روز دانشجو گفت: با درایت و تلاش دانشجویان و تدابیر مناسب مسئولان امر مراسم های روز 16 آذر (روز دانشجو) در هفته گذشته نیز در آرامش کامل و به بهترین نحو ممکن و بدون هیچ مشکل خاصی برگزار شد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: برگزاری این گونه مراسم‌ها موجب تعمیق بینش سیاسی و افزایش مشارکت دانشجویان در امور کشور و گسترش انگیزه های انقلابی، فکر روشن و استدلال متین در میان دانشجویان می شود.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات استان تهران در بخش‌های مختلف اشاره کرده وگفت: استاندار تهران به منظور حل مشکلات مربوط به این استان نسبت به برگزاری جلسه مشترکی با حضور وزرا و روئسای دستگاه های مربوط اقدام کند زیرا اینکار موجب بهبود روند امور در حل مسائل مرتبط به تهران می شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه استانداران باید نسبت به بکارگیری نیروهای شایسته در استان اهتمام ویژه داشته باشند و همچنین باید در پست های مدیریتی از بانوان و جوانان بیش از گذشته استفاده شود، تصریح کرد: استانداران، فرمانداران و بخشداران طبق دستور رئیس جمهور ملزم هستند که حتما در محل خدمت خود سکونت داشته باشند.

بنای تغییر چند استاندار دیگر را داریم


همچنین ایلنا نوشت:

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه قرار بود حدود هزار برنامه به مناسبت روز دانشجو برگزار شود، گفت: گزارشی از لغو سخنرانی اصلاح‌طلبان در دانشگاه آزاد نداشتیم.

اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: همانطور که اطلاع دارید، روز دانشجو نماد حق‌طلبی، آزادیخواهی و استکبارستیزی دانشجویان است بنابراین در دولت یازدهم قرار شد مراسم این روز در دانشگاه‌ها احیا شد.
وی ادامه داد: همچنین در دولت دوازدهم از دو هفته پیش جلسات مختلفی برای هماهنگی این نشست در کمیسیون دانشجویی شورای امنیت کشور برگزار شد و در این مصوبات همه را مکلف به ایجاد رویکردی قانونمند، عادلانه و منصفانه در برگزاری مراسم‌های روز دانشجو در مراکز آموزش عالی کردیم و شرایط را برای برگزاری این برنامه تسهیل کنیم. مسئله دوم، عدم دخالت دستگاه‌های بیرون دانشگاه در برگزاری مراسم‌های روز دانشجو بود.

معاون سیاسی وزارت کشور یادآور شد: همه دغدغه ما این بود که فضای امن و آرام و مبتنی بر همدلی و برادری برای تجلیل از شهدای ۱۶ آذر فراهم کنیم. خوشحالیم که جامعه دانشجویی ادامه‌دهنده شهدای عزیز دانشجو هستند.

جبارزاده با بیان اینکه امیدواریم دانشگاه زنده، در صحنه و همراه با آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهبری داشته باشیم، ابراز داشت: دانشگاه بدون حرکت سیاسی و فهم سیاسی را هیچ مسئولی قبول ندارد بلکه دانشگاه باید در بسترهای سیاسی و فرهنگی حرکت کند چراکه دانشجویان مدیران فردای ما هستند.

وی در پاسخ به سوالی درباره رویکرد دانشگاه آزاد درخصوص عدم سخنرانی اصلاح‌طلبان نیز بیان کرد: قبل از آخرین جلسه کمیسیون دانشجویی، این موضوع مطرح شد و نماینده دانشگاه آزاد در جمع مابقی نمایندگان این مسئله را تکذیب کردند و گفتند چنین چیزی مطرح نیست.

معاون سیاسی وزارت کشور ادامه داد: از نظر تفکیک اینکه چه جریان‌هایی دردانشگاه‌ها به چه میزان سخنرانی کردند، من فعلا آماری را ندارم چون هنوز مراسم‌های روز دانشجو در جریان است. هنوز هم به ما گزارشی نرسیده که اصلاح‌طلبان به دانشگاه آزاد بروند و از سخنرانی‌شان ممانعت شده باشد.

جبارزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای به خاطر فشارهای نهادهای خارج از دانشگاه لغو شده باشد؟ عنوان کرد: ورود نهادهای بیرونی را در این باره منع کرده بودیم و هیچ برنامه‌ای لغو نشده است. گزارشاتی داریم که به خاطر عدم هماهنگی یا لغو و تاخیر در پروازها برنامه‌ای لغو شده باشد ولی عدم برگزاری به خاطر دخالت نهادهای خارج از دانشگاه نبوده‌اند.

معاون سیاسی وزارت کشور در پاسخ به ادعای دخالت وزارت کشور و استانداری زاهدان برای ترکیب شرکت‌کنندگان مراسم روز دانشجو با حضور روحانی در دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: ما ورودی به محتوای مراسم‌ها نکرده بودیم و صفر تا صد آنها به دانشگاه‌ها سپرده شد. از نظر مسئولان سیاسی استان چنین دخالتی نشد و آنچه که در دانشگاه سیستان تصمیم گرفته شد بود، مورد اجرا قرار گرفت.

جبارزاده در پاسخ به این سوال که پرونده تغییر استانداران کی به پایان می‌رسد؟ تصریح کرد: چند استان را بنای تغییر داریم که احتمالا دو، سه استان هستند و بعد از آن، پرونده تغییرات در این مقطع بسته می‌شود.
29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =