ایسنا نوشت: آنا موزیچوک، قهرمان دو دوره مسابقات جهانی شطرنج اعلام کرد که در مسابقات قهرمانی جهان در عربستان شرکت نخواهد کرد، زیرا دولت عربستان با زنان مانند انسان‌های درجه دو رفتار می‌کند.

مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان در عربستان در حال برگزاری است. این مسابقات دو میلیون دلار جایزه دارد اما آنا موزیچوک، قهرمان دو دوره جهان اعلام کرد به دلیل رفتار تبعیض آمیز سعودی‌ها با زنان در این مسابقات شرکت نمی‌کند.

پیش از این عربستان از دادن ویزا به ورزشکاران رژیم صهیونیستی امتناع کرد. هنوز مشخص نیست که ورزشکاران قطری هم در این مسابقات شرکت کنند یا نه.

آنا موزیچوک در فیسبوک خود درباره حضور نیافتن در مسابقات عربستان، اعلام کرد: من قهرمانی‌های خود را یکی یکی از دست خواهم داد، زیرا تصمیم گرفتم که به عربستان نروم، با محافظ بیرون نروم و در کل احساس انسان درجه دو بودن نکنم. ‌دقیقا یک سال پیش من دو قهرمانی کسب کردم و خوشحال‌ترین فرد در دنیای شطرنج بودم اما این بار ناراحتم. با این حال بر اصول خود پایبند می مانم و مسابقات را از دست می‌دهم. می‌توانستم در این مسابقات مقام‌های بیشتری را کسب کنم.

خواهر آنا نیز شطرنج باز است و او هم در این مسابقات شرکت نمی‌کند.

فدراسیون جهانی شطرنج تلاش زیادی کرد تا مسئولان عربستانی را متقاعد کنند قوانین لباس پوشیدن را آسان‌تر کنند. عربستان از شطرنج بازان درخواست کرده است که عبا بپوشند و از لباس‌های سفید سنتی عربستان استفاده کنند.

مسابقات قهرمانی شطرنج عربستان از دوشنبه این هفته‌ آغاز شده است.

سایت خبری گاردین از گزارش‌هایی که حاکی از ویزا نگرفتن ورزشکاران ایرانی و قطری است، خبر داده است. البته فدراسیون جهانی اعلام کرده است که ورزشکاران این دو کشور می توانستند در مسابقات حاضر شوند اما خودشان در این مسابقات شرکت نکرده اند .

 

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =