۰ نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
رکوردشکنی برنده جایزه پولیتزر در جوایز تونی

نمایش موزیکال «همیلتون» در 16 رشته نامزد جایزه تونی شد، و رکورد بیشترین نامزدی برای این جایزه را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «همیلتون» به کارگردانی لین مانوئل میراندا داستان زندگی الکساندر همیلیتون را به صورت موزیکال روایت می‌کند.

مراسم اعلام برندگان و اهدای جوایز تونی 12 ژوئن در نیویورک برگزار می‌شود. جایزه تونی هر سال به بهترین نمایش‌های برادوی اعطا می‌شود.

«همیلتون» در رشته بهترین نمایش موزیکال با نمایش‌های «ستاره درخشان»، «مدرسه راک»، «پیشخدمت» و «Shuffle along» رقابت می‌کند.

نمایش موزیکال «Shuffle Along» با نامزد شدن در 10 رشته و بازسازی نمایش «او عاشق من است» با نامزد شدن در هشت رشته پس از «همیلتون» قرار دارند.

در این میان نمایش‌های «انسان‌ها»، «پدر»، «تحت‌الشعاع» و «شاه چارلز سوم» نامزد دریافت جایزه بهترین نمایش شدند.

در شاخه بهترین بازیگر نقش اول مرد جف دنیلز برای بازی در «پرنده سیاه»، فرانک لانگلا برای بازی در «پدر»، تیم پیگات‌اسمیت برای بازی در «شاه چارلز سوم» و مارک استرانگ برای بازی در «چشم‌اندازی از پل» نامزد دریافت جایزه شدند.

لوری متکالف برای بازی در «میزری»، لوپیتا نیونگو برای بازی در «تحت‌الشعاع»، سوفی اوکوندو برای بازی در «آزمون سخت» و میشل ویلیامز برای بازی در «پرندۀ سیاه» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در یک نمایش است.

نکته جالب در نامزدهای تونی این است که ستاره‌های بزرگ هالیوود مانند آل‌پاچینو، بروس ویلیس، کایرا نایتلی و سیرشا رونان راهی به فهرست نامزدها نیافتند.

«همیلتون» برای هفت جایزه در شاخه‌های بازیگری، بهترین نمایشنامه غیراقتباسی و بهترین کتاب و چند جایزه تکنیکی نامزد دریافت جایزه است.

این نمایش با الهام از کتابی تاریخی نوشته الکساندر همیلتون ساخته شد، و از فوریه 2015 در آف‌برادوی به صحنه رفت. «همیلتون» از ماه اوت 2015 به برادوی راه یافت و از آن پس به فروشی بیش از 60 میلیون دلار دست یافت.

این نمایش موزیکال تا اینجای سال 2016 جایزه گرمی بهترین آلبوم یک نمایش موزیکال و جایزه پولیتزر را از آن خود کرده است.

«همیلتون» نهمین موزیکالی است که در تاریخ 100 ساله جایزه پولیتزر برنده این جایزه بوده است. چهره‌های مشهوری مانند باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، سر پل مک‌کارتنی خواننده مشهور بریتانیایی و هل میرن بازیگر برنده جایزه اسکار به تماشای این نمایش نشسته‌اند.

هفتادمین دوره جوایز سالانه تونی 12 ژوئن با اجرای جیمز کوردن کمدین سرشناس بریتانیایی برگزار می‌شود.

منبع : بی‌بی‌سی / 3 می

58241

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =