علی کفاشیان می‌گوید قرارداد بلیت فروشی اینترنتی لیگ برتر را فدراسیون با معاونت فناوری ریاست جمهوری بسته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در برنامه 90 دوشنبه شب ، عادل فردوسی پور و دوستانش هم با علی کفاشیان درباره بلیت فروشی حرف زدند و هم با مسئولان برهان مبین. دوربین این برنامه همچنین کارشناس شرکت برهان مبین را به ورزشگاه ازادی برد تا مشخص شود که چقدر هزینه کرده اند برای قرارداد بلند مدت شان که برای هر بلیت 35 درصد پورسانت می گیرند.

خیلی آشکار و با یک دو دوتا چهارتای ساده مشخص شد درحالی که 12 سال این شرکت از بلیت ها سود می برده ، کل سرمایه گذاری اش را در یک سال در آورده بود.

 آنها نه هزینه زیادی برای رنگ آمیزی کرده بودند ، نه برای کارکنان و نه برای تجهیز دستگاه های الکترونیک بلیت خوان که مشخص شد هر کدام را تا 30 برابر قیمت فاکتور کردند و از فدراسیون و باشگاه ها پول می گیرند.

فردوسی پور در ادامه کفاشیان را روی خط آورد و بعد از این شروع کرد به شخم زدن تاریخ بلیت فروشی و ماجرای شرکت افق سبز و اینکه چرا فدراسیون فوتبال در دوره مدیریت کفاشیان در دهه 80 ، شرکت خصوصی تشکیل داده بودند که کفاشیان اصرار داشت کل سهام آن شرکت برای فدراسیون بوده است.

بعد عادل اصرار کرد فدراسیون فوتبال در آن سال ها 2 میلیارد تومان به شرکت دانش بنیان برهان مبین برای دیجیتالی شدن بلیت ها بدهکار بوده است و برای همین قرارداد ترکمان چای بسته می شود.

کفاشیان در دفاع از فدراسیون تاکید داشت که شرکت برهان مبین را معاونت فناوری ریاست جمهوری به اصرار طرف قرارداد با آنها کرده است. ولی عادل گفت معاونت فناوری و دفتر سورنا ستاری چنین ادعایی را رد کرده و تاکید داشتند که برهان مبین برای این توانسته بدون انجام تشریفات چنین قراردادی ببندد که 2 میلیارد تومان از فدراسیون فوتبال طلب داشته. عادل فرمول جالبی هم برای این قرارداد داشت و می گفت آن موقع بازی ها کلا 2 تا 3 هزار هوادار داشته و فدراسیون فکر کرده شاید بعد 11 سال تازه به این شرکت سودی برسد اما یکباره همه چیز عوض شده است!

بیش از 30 دقیقه عادل فردوسی پور و علی کفاشیان درباره این پرونده حرف زدند و عادل زیر بار توجیهات کفاشیان نمی رفت و کفاشیان هم مدام تاکید داشت فدراسیون با معاونت فناوری ریاست جمهوری طرف بوده اما آنها اگر این شرکت را به بخش خصوصی واگذار کردند و به ما اطلاع ندادند ، مرتکب تخلف شده اند.

کفاشیان البته در ادامه حرف هایش پذیرفت که روی بهره بردار نظارت نکرده است. اینکه فردوسی پور وقتی می گفت ارقام سرمایه گذاری برهان مبین با واقعیت نمی خوانده را پذیرفت و این بخش تنها جایی بود که دو طرف درباره اش اتفاق رای داشتند.

کرمی مشاور سورنا ستاری روی خط 90 آمد و ادعاهای کفاشیان را تکذیب کرد . بار بعد که کفاشیان روی خط آمد خیلی تند تر حرف زد و گفت چرا معاونت فناوری 4.5 میلیارد تومان شرکت برهان مبین را فروخته است. او گفت این 4.5 میلیارد تومان کجاست که الان مثلا به ما می گویید که 2 میلیارد تومان ما کجاست؟ به شما چه!

کفاشیان اصرار داشت هر اتفاقی افتاده در معاونت فناوری ریاست جمهوری رخ داده است و عادل هم درباره جعل سند سخن گفت و کفاشیان توضیح داد:«وقتی فدراسیون فوتبال فهمید این شرکت به شرکت جدیدی واگذار شده است ، ما به معاونت اعتراض کردیم که چرا مدیر شرکت عوض شده و آقازاده یکی از مسئولان قبلی آمده است. اتفاقا ما افتادیم دنبال این ماجرا» عادل هم در ادامه گفت نهادهای نظارتی افتادند در این باره و تخلفات مشخص شده است.

کفاشیان در پایان قول داد این پرونده را پیگیری می کند و خبر قطعی درباره نتیجه اش می دهد.

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =