ایرنا نوشت: دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: زنان به عنوان آموزگاران اولیه زندگی باید شناخت کامل از حقوق شهروندی داشته باشند تا آن را به فرزندان خود و دیگران انتقال دهند.

شهیندخت مولاوردی روز پنجشنبه در نشست جایگاه زن در حقوق شهروندی در سالن جلسات استانداری کردستان گفت: آموزش در رسیدن و اجرایی شدن حقوق شهروندی از اهمیت زیادی برخوردار است و باید بیشتر مورد توجه باشد.

وی با اشاره به نقش مهم زنان در انتقال حقوق شهروندی افزود: تعریف حقوق شهروندی شامل همه اقشار جامعه و اتباع ایرانی می شود و برای همه باید به صورت یکسان دیده شود.

مولاوردی با اشاره به اینکه ایراداتی به متن منشور حقوق شهروندی وارد است، گفت: هر سال پیشرفت منشور و یا موانع تحقق مفاد آن بررسی می شود و از طریق رئیس جمهوری به مردم گزارش داده می شود.

وی از شهروندان و نمایندگان سازمان های مردم نهاد و فعالان حوزه اجتماعی خواست نظاره گر باشند و با ارائه نظرات، پیشنهادات و گزارش انحرافات احتمالی از منشور حقوق شهروندی دولت را آگاه کنند.

مولاوردی شهروندی را واژه ای نوظهور دانست که در مقابل رعیت بکار برده می شود و نمی توان ساکنین روستا یا شهر را جدا از آن دانست.

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه دولت در سال های قبل زیاد مجال حضور در حوزه های اجتماعی و فرهنگی را پیدا نکرده بود ادامه داد: امیدواریم در نتیجه گشایش در امور اقتصادی که بسیاری از مشکلات و مسائل ناشی از کمبودهای اقتصادی است، فرصت برای رسیدن به امور دیگر میسر شود.

در این نشست حاضرین به بیان دغدغه ها، مطالبات و پیشنهادات خود با موضوع حقوق شهروندی پرداخته و خواستار انتقال نظرات و خواسته های خود به هیات دولت از طریق دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی شدند.

در این نشست زنان فعال حوزه های اجتماعی، اساتید دانشگاه، مشاوران بانوان دستگاه های اجرایی و انجمن های مردم نهاد فعال در حوزه زنان حضور داشتند.

47238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =