مجموعه «شمعدونی» به کارگردانی سروش صحت با پایان فاز اول سریال «در حاشیه»، از شنبه پنج اردیبهشت، روانه آنتن شبکه سه می‌شود.

پردیس سیاسی: «در حاشیه» در حالی آنتن شبکه سه را ترک می‌کند که قرار است جای خود را به مجموعه طنز دیگری بدهد، «شمعدونی» به کارگردانی سروش صحت و تهیه‌کنندگی محسن چگینی.

این سریال که قرار بود اولین سریال شبکه سه در سال جدید باشد، از پنج اردیبهشت جایگزین سریال مدیری می‌شود. سروش صحت که در رشته‌های مختلف طنز ازجمله نویسندگی، بازیگری و کارگردانی فعالیت کرده، در سال‌های اخیر مجموعه‌های طنز موفقی چون «ساختمان پزشکان» و «پژمان» را روانه آنتن کرده است. مجموعه‌هایی که توانستند مخاطبان زیادی را با خود همراه کنند و به محبوبیت برسند.

«ساختمان پزشکان» که به قلم برادران قاسم‌خانی نوشته‌شده بود، همچون «در حاشیه» فضایی طنز با محوریت جامعه پزشکی داشت و حول شخصیت یک روانپزشک و روابط کاری و خانوادگی او پیش می‌رفت. «ساختمان پزشکان» مجموعه موفقی از کار درآمد و به یکی از سریال‌های پربیننده زمان خود تبدیل شد. مجموعه «پژمان» هم مانند «ساختمان پزشکان»، با فیلم‌نامه‌ای از برادران قاسم‌خانی در کنار سروش صحت و ایمان صفایی ساخته شد، این مجموعه زندگی پژمان جمشیدی، بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس را، با بازی خود پژمان جمشیدی، سوژه اصلی قصه قرار داده بود.

سریال شمعدونی

«پژمان»، هم به خاطر قصه و هم نحوه انتخاب بازیگرش، یکی از سریال‌های پربیننده تلویزیون شد. یکی از نکات قابل‌توجه کارگردانی صحت، در مجموعه‌های اخیر، معرفی بازیگران جدید، به دنیای بازیگری طنز بود، بازیگرانی که باوجود چهره نبودن، به‌خوبی از طرف مخاطبان پذیرفته شدند. بهنام تشکر باوجود فعالیت در تئاتر، با بازی در سریال «ساختمان پزشکان» به شهرت رسید و پژمان جمشیدی هم اولین تجربه بازیگری‌اش را در سریال «پزمان» تجربه کرد.

صحت در جدیدترین ساخته خود هم راه گذشته را در انتخاب بازیگر ادامه داده است و قرار است نقش اصلی «شمعدونی» را محمد نادری که پیش‌ازاین سابقه بازیگری نداشته است، بازی کند. علاوه بر این پیمان قاسم‌خانی به‌عنوان مشاور پروژه در این مجموعه حضور دارد و مهراب قاسم‌خانی نیز طراحی صحنه و لباس را برعهده‌گرفته است. در این مجموعه، صحت برخلاف کارهای قبلی‌اش، با برادران قاسم‌خانی در فیلمنامه ‌نویسی همکاری نکرده و فیلمنامه «شمعدونی» را خود صحت با همراهی ایمان صفایی نوشته است.

آتنه فقیه نصیری، محمدحسن معجونی، محسن قاضی مرادی و محمد نادری ازجمله بازیگران این مجموعه هستند و قصه آن، در مورد روابط دو خانواده به سرپرستی عطا و هوشنگ است که کنجکاوی‌های فرزند دلبند عطا و روابط میان آن‌ها هسته اصلی ماجراها را تشکیل می‌دهد. «شمعدونی» در مقایسه با «در حاشیه» مجموعه کوتاه‌تری است که در 52 قسمت 45 دقیقه‌ای، ساعت 21 و 15 از شبکه سه پخش خواهد شد.

باید دید که صحت با این سریال هم می‌تواند موفقیت‌های گذشته خود را ادامه دهد و یخ آنتن سیما را باز کند؟

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    95 9
    کاش رضا عطاران بر میگشت تلویزیون
  • محمد از کرج IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    44 11
    یخ آنتن با در حاسیه آب شد حیف که نگذاشتند ادامه یابد
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    37 7
    حیف سریال در حاشیه که دارن متوقفش میکنن بعدش میگن مردم سریال ماهواره نبینن
  • ali IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    13 8
    در حاشیه خوب بود اما این کار قطعا قیلمنامه قوی تری داره
  • علی IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    15 4
    درحاشیه یخ آنتن رو آب کرد و به بی شک بهترین سریال چند سال اخیر تلویزیون بود...
  • بی نام A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    4 1
    بازگشت مجدد سیل مخاطبان سریالهای ترکیه ای ساعت21تا22 شبکه جم