محرم بستری برای تبلیغ و ترویج اسلام ناب محمدی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان در نشست تخصصی مبلغین اعزامی به کردستان گفت: محرم بهترین فرصت برای پاکسازی دلهای مردم از هجمه های فرهنگی دشمن است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، حجت الاسلام نوروزی مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان در نشست تخصصی مبلغین طرح بصیرت عاشورایی گفت: مبلغین خود باید بیستر از مردم در مسیر شناخت امام حسین(ع) قرار بگیرند و تا معرفت امام حسین را درک نکنیم نمیتوانیم مردم را به این راه هدایت کنیم.
وی ادامه داد: فرهنگ حسینی چراغ هداتی همواره روشن است که نجات بخش جامعه بشری خواهد شد و کشتی است که هر کس بر آن سوار شد به ساحل نجات خواهد رسید.
نوروزی خاطر نشان کرد: امروز در فضای مجازی تهاجم فرهنگی علیه دین و تشیع بسیار است و دشمنان اسلام در صدد ایجاد تفرقه در بین مسلمانان و کمرنگ کردن دین در زندگی آنها بالاخص قشر جوان و نوجوان هستند و در این خصوص وظیفه روحانیوم بسیار سنگین است و باید در این زمینه رود پیدا کنند زیرا به قول بزرگان دین فضای مجازی حقیقی است و باید با علم و قدرت در آن ورود پیدا کرد.
مدیر کل اوقاف کردستان به جایگاه والای مبلیغین اشاره کرد و گفت: تبلیغ دین ناب محمدی یک وظیفه بسیار اثر گذار و سودمند است و روحانیتی علمی با بیان خوب می تواند جوانان را به سمت معرفت دینی سوق بدهند.
حجت الاسلام نوروزی خاطر نشان کرد: تبلیغ و ترویج پیام های عاشورا، معرفت دهی و شناخت دهی به اقشار مختلف مردم در خصوص اهداف امام حسین(ع)،استفاده از منابع مورد اعتماد در روضه خوانی،جلوگیری از ایجاد خرافه و ورود آلات نا متعارف به هیات های عزاداری ، اهل مطالعه بودن، به روز بودن و بهره برداری از ظرفیت فضای مجازی، اهتمام در زمینه های تقریبی و وحدت ،از خصوصیاتی است که مبلیغین اعزامی به امامزادگان و مناطق محروم باید در دستور کار خود قرار دهند.
وی با اشاره به اهمیت تبلیغ و ترویج وقف در ایام سوگواری محرم گفت: روحانیون با تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در این ایام می توانند ایجاد وقف های جدید در زمینه ها و نیات مورد نیاز جامعه تاثیر گذار باشند زیرا که قریب به 90 درصد از موقوفات استان در خصوص مساجد می باشد و ایجاد وقف های نوین می تواند زمینه ساز حل بسیاری از مشکلات مردم باشد. لازم به ذکر است در ایام محرم 21 مبلغ به امامزادگان ومناطق محروم اعزام شدند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =