میزان نوشت:

رئیس سندیکای آژانس های هواپیمایی ایران با اشاره به درخواست نماینده یازرگانی روسیه مبنی بر خرید دوباره هواپیمای توپولوف جدید از این کشور اعلام کرد: با توجه به سابقه توپولف های ایران پرواز دوباره این هواپیماها در آسمان ایران منتفی است.

مجتبی قرائیان ضمن بیان مطلب فوق ادامه داد: با توجه به سابقه منفی که مردم از هواپیمای توپولف در کشور دارند امکان استفاده مجدد ار هواپیماهای توپولف وجود ندارند ضمن این که در این زمینه قراردادی منعقد نشده است.

رئیس سندیکای آژانس های هواپیمایی، ضمن بیان مطلب فوق گفت: هیات روسی اعلام کرده بود که قیمت هواپیماهایی که قرار است به ایران بفروشد پایین تر از نرخ های هواپیماهای موجود در ایران است اما ایران در شرایط کنونی تمایلی به استفاده از این هواپیماها ندارد.

او در ادامه با بیان این که 80 درصد از هواپیماهای موجود در ناوگان هوایی ایران را هواپیماهای ایرباس تشکیل می دهند ادامه داد: در شرایط کنونی 20 درصد ما بقی هواپیماهای موجود در ناوگان هوایی را هواپیماهای بوئینگ 82و 83 md تشکیل می دهند.

قرائیان، با بیان این که زیرساخت هواپیمایی ایران زیرساختی است که با هواپیماهای غربی تناسب بیشتری دارد گفت: همان گونه که شاهد هستید هما به عنوان بزرگترین ایرلاین کشور هنوز حاضر به استفاده از هواپیماهای شرقی نشده است. با این حال، این اشکال بر مدیران صنعت هواپیمایی وارد است که چرا ناوگان نو اجاره نمیکنند تا فعلا از رکوردداری سوانح هوایی رهایی پیدا کنیم.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    7 2
    بنظر میاد توپولف با آب و هوای ایران سازگار نیست. منظورم اصولا هواپیماهای روسی است چون آنها برای آب و هوای سرد طراحی شده اند. بهترین هواپیما که در ایران جواب داده بنظرم بویینگ است.