حضور هنرمندان ۱۰ کشور در جشنواره بین المللی نمایش‌های خیابانی تبریزیم

دبیر پنجمین جشنواره بین المللی نمایشهای خیابانی و فضای باز تبریزیم گفت: پنجمین جشنواره بین المللی نمایشهای خیابانی و فضای باز تبریزیم با حضور هنرمندان ۱۰ کشور جهان از ۲۰ دی ماه سال ۹۶ افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرانلاین از تبریز، یعقوب صدیق جمالی با بیان اینکه تعداد اصحاب فرهنگ و هنر در شهر تبریز محدود است افزود:معمولا در تمامی کارهای فرهنگی و هنری افتخار آن را داشتم که با فعالان رسانه ای همکاری داشته باشم.
وی در خصوص دبیر بخش های متعدد جشنواره اظهار کرد: رامین راستی دبیر بخش خادمین شهر وفرزاد تقی لر دبیر بخش کار اولی های پنجمین جشنواره بین المللی نمایشهای خیابانی و فضای باز تبریزیم است.
صدیق جمالی ادامه داد: فراخوان جشنواره اول آذر ماه سال جاری منتشرخواهد شد و در اختیار تمامی همشریان قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه همیشه با همفکری اصحاب هنر و تئاتر به نکته نظرهای جالبی دست می یابیم تصریح کرد: جشنواره های متعدد گذشته یدبه مدت سه الی چهار روز برگزار و بدون اینکه اثر بخشی اجتماعی خوبی را در پی داشته باشد به طور سریع تمام شده و منتخبین معرفی گشته و جشنواره خاتمه می یابد اما جشنواره تبریزیم برخلاف سایر جشنواره ها عمل خواهد کرد.
دبیر جشنواره تبریزیم ادامه داد: با همفکری شورای مشورت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری امسال مبنای فعالیت ها را با اجرای عمومی به نمایش های خیابانی اختصاص داده ایم .
وی خاطر نشان شد: برای نخستین بار در سطح کشوری جشنواره تبریزیم در بازه زمانی بالغ بر پنج ماه صورت خواهد گرفت.
صدیق جمال در خصوص افتتاحیه و اختتامیه جشنواره تصریح کرد: از ۲۰ دی ماه سال ۹۶با یک کارنوال شهری بسیار باشکوه پنجمین جشنوار بین المللی تبریزیم را افتتاح و در ۱۰ اردیبهشت ماه مصادف با شب نیمه شعبان این جشنواره را به مرحله اختتام خواهیم رساند.
صدیق جمالی یادآور شد: پس از افتتاح رسمی جشنواره نمایش های به صورت عمومی در سطح شهر و خیابان ها برگزار خواهد گردید.
صدیق جمال با اشاره به آیین های سنتی و بومی اشاره کرد اذعان داشت: آیین های سنتی از یاد رفته و همچنین منسوخ شده نیز در این دوره از جشنواره نمایان خواهد شد، همچنین هنر ها و آیین آشیقی در این جشنواره وجود خواهد داشت.
وی ادامه داد: ۱۵ دی ماه تا ۱۰ بهمن ماه بخش مرور جشنواره است که منتخبین چهار دوره گذشته در قالب اجرای عمومی و بدون رغابت در پارکها ، مجتمع های بزرگ مسکونی، مدارس و مراکز خرید که حداقل در شش نوبت اجرا می گردند و بین ۳۶ تا ۵۶ اجرا دراین بخش انجام خواهد گرفت.
صدیق جمالی تصریح کرد: از ۱۱ بهمن ماه سال جاری که همرمان مصادف با ایام فاطمیه است تا ۲ اسفند ماه بخش دوم جشنواره برگزار خواهد شد و عنوان این بخش مزهبی و ملی نام گذاری شده است.
وی با بیان اینکه امسال در ۴۰ مین سال انقلاب ۲۹ بهمن قرار گرفته ایم اظهار کرد: یک نگاه ویژه در بخش دوم به این نقطه وجود دارد همچنین برنامه هایی برای آیین های پیروزی انقلاب نیز مجزا در نظر گرفته شده است.
صدیق جمالی ادامه داد: از سه تا پنجم اسفند سال جاری بخش سلامت و مقاومت برگزار خواهد گردید که این بخش نیز با همت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی صورت خواهد گرفت.
وی یادآور شد:در بخش سلامت و مقاومت رویداد مهمی که نمایان می شود شهادت سردارشهید باکری است همچنین بحث پرداخت به شهدای مدافع حرم نیز جز این دسته خواهند بود.
از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین سال۹۷بخش آیینی و سنتی جشنواره برگزار می شود که همزمان با نوروز و اعیاد سنتی شهردر این بازه زمانی اجرا خواهند شد.
دبیر جشنواره تبریزیم افزود: از۱۶ فروردین ماه نمایش های منتخب بخش مسابقه اجرای عمومی را شروع کرده و نهایتا پنجم تا نه اردیبهشت ماه بخش داوری جشنواره برگزار خواهد شد و ۱۰ اردیبهشت خاتمه خواهد یافت.
وی با اشاره به بخش کار اولی ها اذعان داشت:امسال زمینه مناسبی برای کار اولی ها فراهم گشته تا کارهای خود را معرفی نمایند،کسانی که برای اولین بارسعی دارند در این جشنواره شرکت کنند تجربه های لازم را با شرکت در این جشنواره کسب خواهند نمود.
دبیر جشنواره بین المللی تبریزیم خاطر نشان شد: با ۱۰ کشور در حال رایزنی بودیم که ۶۰ درصد آنها به صورت قطعی در این جشنواره حضور خواهند داشت.
صدیق جمالی در خصوص نمایشهای کشورهای دیگر اظهار کرد: یک نمایش از کشور فرانسه،دو نمایش از کشورآلمان از شهرهای مبورگ و برلین، دو نمایش از جمهوری آذربایجان، و یک نمایش از کشورهای عراق،گرجستان،ارمنستان،روسیه،اکراین،بلاروس در این جشنواره حضور خواهند داشت.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =