ایرنا نوشت: سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود از فرصت انفجار بمب دست ساز در گذرگاه ورودی ترمینال اتوبوس رانی منهتن استفاده کرد و از کنگره خواست تا بر اصلاح لایحه مهاجرتی که ترامپ خواستار آن است، کار کنند.

سارا سندرز روز دوشنبه در نشست خبری خود به نمایندگی از رئیس جمهوری آمریکا از شجاعت نیروهای امنیتی و حضور به موقع آن ها در محل انفجار سپاسگزاری کرد.

وی با تاکید بر حفاظت از مرزهای کشورشان مدعی شد حمله انتحاری امروز در پی حملات مداوم ائتلاف آمریکایی ضد داعش است سخنگوی کاخ سفید اظهار کرد ما باید ایدئولوژی شیطانی پشت سر داعش را منهدم کنیم.

سندرز در حالی که می گفت بر روی چگونگی دستیابی به این هدف همچنان در حال بررسی هستیم، اقرار کرد ایدئولوژی داعش هیچ مرزی ندارد اما ما باید آن را ریشه کن کنیم.

اندکی پس از نشست خبری سارا سندرز، امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد که مظنون حادثه تروریستی امروز، از سال 2011 با ویزای مهاجرت خانوادگی از بنگلادش وارد آمریکا شده است.

اکاید یولاه صبح دوشنبه بمب جاسازی شده در زیر کاپشن خود را در گذرگاه ورودی ترمینال اتوبوس رانی منفجر کرد که متعاقب آن، خودش و سه تن دیگر مجروح شدند که البته حال آن زخمی ها خوب گزارش شده است.

سخنگوی کاخ سفید با این ادعا که اگر سیاست های ترامپ اجرا می شد مهاجم امروز منهتن، نمی توانست وارد کشور شود به این سوال نتوانست پاسخ دهد که بنگلادش جزو 6 کشوری نیست که ترامپ خواستار ممنوعیت ورود اتباع آن ها شده است.

رئیس جمهوری چهل و پنجم آمریکا در ابتدای ورود به کاخ سفید فرمانی را امضا کرد که به موجب آن ورود اتباع 8 کشور جهان به آمریکا ممنوع می شد.

این فرمان در چند نوبت اصلاح شد و به فرمان مهاجرتی 3 شهرت یافت. این فرمان با شکایت اتباع کشورهای هدف در چند دادگاه محلی نقض شد اما سرانجام هفته گذشته، دیوان عالی آمریکا به منظور آنچه که تامین امنیت آمریکا خواند، رای به اجرای کامل آن داد.

 ترامپ اتهامات جنسی را رد کرده است
از دیگر موضوعاتی که در این نشست به آن پرداخته شد و سخنگوی کاخ سفید تلاش داشت تا از آن فرار کند، بحث ادعای سه زن درباره تعرض جنسی ترامپ به آن ها بود.

سندرز با بیان این که رئیس جمهوری این اتهامات را مستقیما پاسخ داده و تمامی این ادعاها را رد کرده است، گفت مردم آمریکا انتخاب قاطعی داشتند و از ترامپ حمایت کردند. به این ادعاها در طول این فرآیند پاسخ داده شده‌است.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =