استان ها>کرمان_بیش از ۱۱هزار دانشجو در بیش از 100 رشته در دانشگاه های علمی کاربردی در حال تحصیل اند و بیش از 80 درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه وارد بازار کار می شوند.

به گزارش خبر آنلاین ،نشست مشترک رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان و رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اصحاب رسانه به مناسبت بیست وپنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی روز پنجشنبه در محل دفتر مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان برگزار شد.
عنایت الله معافی رییس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان در نشست خبری گفت :دانشگاه علمی کاربردی در کشور ایران شناخته شده نیست و در کشورهای دیگر بعنوان اولویت و ورود به دانشگاه های بالاتر است واهمیت ویژه ای دارد واهداف خوبی را دنبال می کند .
وی افزود :دانشگاه علمی کاربردی به صورت مهارت وکار نیاز جامعه ارائه می دهد تؤری با کار ورزی ترکیب شده است حدود 60 درصد واحدها کارگاهی وعملی انجام می شود و 30 درصد توری و مکمل کارگاهی ترکیب شده است .
وی ادامه داد :فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی توانمند و دارای توانایی های بالاست ودرامد بالای هم کسب نموده اند.
معافی اظهار داشت :دانشگاه عامی کاربردی زیر نظر کمیسیون اموزش وتحقیقات علوم وفن اوری است وبه صورت علمی وکاربردی ومهارت است .
وی خاطر نشان کرد :فارغ التحصیلان بامهارت وارد جامعه می شوند و مهارت های روز جامعه وارد بازار کار می شوند و همیشه رشته های جدید و تمدید می شوند و محدودیت زمانی دارد .
وی تصریح کرد :کاردانی و کارشناسی عمده فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی است و حدود 60درصدکارشناسی 40 درصد کاردانی می باشد .
وی اظهار داشت :بیش از11 هزار دانشجو در سطح استان کرمان در حال تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی هستند .
وی گفت :تدوین رشته های جدید به صورت نظر سنجی در اینده بهترین پتانسیل که می تواند معزل بیکاری را حل نماید و بیشترین بیکاریهای از دانشجویان وتحصیل کروها می باشد .
وی ادامه داد :کمبود نداشتن مهارت در رشته های مختلف باعث بیکاری به ثورت جدب در جامعه است .
این مسئول تاکید کرد:دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها دانشگاهی است که با توجه به نیاز شغلی جامعه کار می کند، شاغلین را مهارت افزایی کند و فارغ‌التحصیلان را مهارت افزایی و مهارت های روز را کسب کنند.
وی تصریح کرد :بیش از 100 رشته تحصیلی در دانشگاه علمی کاربردی و 550 رشته محلی در استان کرمان در حال تحصیل هستند و رتبه ارزیابی یک سوم بالا در استان جایگاه دانشگاه علمی کاربردی استان می باشد و بیش از 80 درصد فارع التحصیلان وارد بازار کار می شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 714266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =