ایلنا به نقل از وزیر راه و شهرسازی نوشت: به رغم وجود بدهی‌های 10 هزار میلیارد تومانی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران بخش خصوصی در 28 هزار میلیارد تومان پروژه با این وزارتخانه مشارکت می‌کند.

عباس آخوندی در حاشیه دومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان حضور بخش خصوصی در پروژه‌های راه و شهرسازی اظهار داشت: در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی 28 هزار میلیارد تومان پروژه مشترک با بخش خصوصی در دست اجرا دارد و خوشبختانه پیمانکاران با نگاه ملی وارد بسیاری از پروژه‌های عمرانی کشور شده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این در حالی است که بدهی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران به 10 هزار میلیارد تومان رسیده است و هنوز اعتبارات لازم برای پرداخت آنها در اختیار نیست.

وی همچنین با اشاره به استفاده از تکنولوژی‌های جدید در ساخت پروژه‌های عمرانی اظهار داشت: در حال حاضر در بسیاری از پروژه‌ها رویه بتنی جایگزین رویه آسفالته شده است که از این روش جدید در آزادراه تهران - شمال، آزادراه شیراز به اصفهان، استفاده کرده‌ایم که گامی مهم برای افزایش بهره‌وری‌ها و ورود فناوری‌های نوین به کشور بوده است.

آخوندی ادامه داد: در آزادراه تهران - شمال بیش از 30 کیلومتر تونل طراحی شده است که برای ساخت این تونل از فناوری‌های دوپوششی در سقف تونل‌ها مقاوم با حریق استفاده خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در طول سال‌های گذشته خوشبختانه فناوری وارد صنعت حمل و نقل کشور شده و با نگاه تخصصی به سمت هوشمند شدن حمل و نقل حرکت می‌کنیم که این موضوع بسترهای لازم برای ورود سرمایه‌گذاران بین المللی را فراهم می‌کند.

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =