۰ نفر
۶ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸

تسنیم نوشت: قیمت طلا امروز به دلیل تضعیف ارزش دلار، اندکی افزایش یافت و به ۱۲۴۴ دلار و ۹۶ سنت در هر اونس رسید.

به گزارش رویترز، در حالی که سرمایه گذاران منتظر سخنرانی جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا در اواخر امروز هستند تا سرنخ هایی در مورد چشم انداز سیاست پولی آمرکیا از این سخنرانی بیرون بکشند، قیمت طلا امروز به دلیل تضعیف ارزش دلار، اندکی افزایش یافت.

یلن قرار است در نشستی در مورد مسائل اقتصاد جهانی در رویال آکادمی لندن شرکت کند.

بارناباس گان، تحلیلگر موسسه او سی بی سی گفت، وی احتمالا بر نظرات مثبت بانک مرکزی آمریکا در مورد اقتصاد آمریکا و موضع این بانک مبنی بر افزایش مجدد نرخ بهره تا قبل از پایان سال تصریح خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به 1244 دلار و 96 سنت رسید. قیمت فلز زرد در جلسه قبلی به پایین ترین رقم 6 هفته اخیر یعنی 1236 دلار و 46 سنت رسیده بود.

قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه اوت نیز 0.1 درصد کاهش داشت و به 1245 دلار و 40 سنت رسید.

ادوارد میر، تحلیلگر موسسه اف سی استون گفت: «ما فکر می کنیم قیمت ها ممکن است به سطح 1220 تا 1225 دلار برسد.»

روز دوشنبه، قیمت طلا به دلیل عدم قطعیت های سیاسی در اقصی نقاط جهان، به پایین ترین رقم در حدود 6 هفته گذشته رسید.

گان افزود: «نگاه ما همچنان به تنش های ژئوپلتیک است، زیرا افزایش عدم قطعیت های سیاسی در کوتاه مدت می تواند موجب افزایش قیمت طلا شود.»

ادعاها در مورد ارتباط دولت ترامپ با روسیه بر فعالیت 5 ماه نخست دونالد ترامپ در کاخ سفید سایه اکنده، در حالی که مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز بر نگرانی ها در مورد ثبات جهانی افزوده است.

در همین حال، بعد از آنکه دیوان عالی امریکا دیروز با احیای بخش هایی از دستور مهاجرتی ترامپ علیه اتباع شش کشور مسلمان از جمله ایران، یک پیروزی سیاسی را تقدیم رئیس جمهور جمهوری خواه کرد، تنش ها افزایش یافته است.

39225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =