مقصران جای دیگری هستند،فغانی را غرق نکنید

محمد میر

آقایان و خانمها به لیگ برتر وطن خوش آمدید.ایجا خبر سازیهایی می شود که در لیگ های دیگر دنیا یا مشابه اش نیست یا اگر هم باشد کم یاب است.توضیح می دهم اجازه دهید.

لیگ چهاردهم فوتبال کمی عقب تر،حدود یک هفته پیش به پایان رسید.اما همه هفته هایش به کنار و آن یک هفته پایانی هم به کناری باشد. انگار در آن دیدار مهم و 7-8 دقیقه داستانی بی پایان نهفته دارد .خبرها و رویدادهایی که هنوز فروکش نکرده و البته هم به حق است که فروکش نکند.زیرا باید مشخص شود چرا با آن  همه مسؤول کسی نمی دانست حساب کار سپاهان سایپا دقیقا چند چند است!!؟چه اتفاقی آنجا افتاد که اینگونه هموطنان آذری زبان ما را رنجانده است؟
ولی یک موضوع مهم را هم نباید فراموش کرد؟به نظر میرسد کسی این وسط باید غرق شود.شاید در این وانفسا عده ایی در خطرند و یک نفر باید قربانی شود ؟و البته چه کسی بهتر از قاضی مسابقه؟ بعد از آن اتفاق،ماجرا تا سطح بالای کشور کشیده شد و ریس جمهور در یک اقدامی مناسب دستور پیگیری سریع را دادند.تیمی تشکیل شد و کماکان هم تحقیق میکنند ولی یک موضوع اساسا توی ذوق میزند.فغان براریم؟
دیدار نفت و تراکتور را داوری قضاوت کرد به غایت متشخص و مودب و البته یک سرمایه بین المللی برای ورزش بدون جایگاه ایران.هم او که دیدار فینال فوتبال  آسیا را قضاوت کرد تا ما حتی با ناراحتی از حذف تیممان از رقابتها به خاطر همین سرمایه مان نشستیم و دیدار را تماشا کردیم تا او را بارها در قاب تلویزیون ببینیم و مغرور شویم.فغانی در دیدار نفت و تراکتور در تصمیمی درست یا اشتباه آندو تیموریان را اخراج کرد.تا به این جای کار اتفاقی است در دنیای فوتبال به مانند هزاران اتفاقات دیگر که رخ می دهد ولی ماجرا آنجا جالب می شود که بعد از آن ماجراها چندین متهم به فوریت اعلام می شوند و البته دو متهم به فینال قضاوتها صعود می کنند. نفر اول علیرضا فغانی و نفر دو پسر تونی سرمربی تراکتور.
شاید کم وزنها همینها باشند.پسر تونی را گفتند چون به او رسانده اند اشتباه کرده است اما فغانی کماکان در تیررس است!حتی اظهار نظرهای وحشتناک در مورد این سرمایه بین المللی به یک موضوع عجیب تبدیل شده است. کار به آنجا کشیده شد که رسما عده ایی او را متهم اصلی می دانند که تو آندو را اخراج کردی تا تیم قهرمان نشود؟
به هیچ عنوان در این نوشتار قصد حمایت از نوع قضاوت فغانی نیست بلکه فغان است از ناملایمات و حرفهای نابخردانه .آقایان بزگواران ماجرا تماما سر این مسله است که چرا نتیجه همزمان به دروغ اعلام شده است؟چرا کسی نمی گوید مسول اسکوربرد کجا بوده تا در یک دیدار بسیار مهم آن صفحه الکترونیک را درست کند ؟چرا در یک فوتبال مهم نفر یا نفراتی به راحتی نتیجه اشتباهی یک مسابقه مهم دیگر را به کادر فنی دو تیم اعلام کنند؟اصلا به چی حقی یک مربی پر استرس باید حرف فقط یک نفر را باور کند ؟راستی چرا کسی نمی گوید اگر آن اتفاقات نمی افتاد شاید نفت قهرمان می شد!چرا حرفهای آن همه مسؤول در ورزشگاه تناقض دارد؟فقظ یک ایراد را دیده اند که اگر فغانی آندو رو اخراج نمی کرد قهرمان در تبریز بود؟اصلا فغانی خطا کرد .آندو را اخراج کرده خب جریمه می شود  اما عزیزان با کارهایتان یک داور خوب وطن را غرق نکنید.مقصران جای دیگری هستند. 

  

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =