ایرنا نوشت:

روزنامه انگلیسی گاردین صفحه نخست روز پنجشنبه اش را به حملات ددمنشانه اسرائیل به غزه اختصاص داد و نوشت: جهان با خواری ایستاده و نظاره گر کشته شدن دست کم 15 نفر بر اثر حملات اسرائیل به یک مدرسه در غزه است.
به گزارش ایرنا، گاردین در خبر نخست صفحه اول خود با اشاره به محکومیت حمله به مدرسه ˈآژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینیˈ (اونروا) در غزه توسط دبیر کل سازمان ملل افزود: مقامات سازمان ملل کشتار کودکان را یک ˈرسواییˈ برای جهان توصیف کرده و اسرائیل را به دنبال حمله توپخانه ای به این مدرسه در ˈجبالیاˈ که از سوی خانواده های فلسطینی به عنوان یک پناهگاه استفاده می شد، به نقض جدی قوانین بین الملل متهم کرده اند.

گاردین اضافه کرد: در جریان حمله توپخانه ای اسرائیل به این مدرسه، دست کم 15 نفر که بیشتر آنان کودکان و زنان بودند، کشته و بیش از 100 نفر زخمی شدند.

این روزنامه با اشاره به حضور حدود سه هزار و 300 پناهنده در مدرسه متعلق به ˈاونرواˈ در جبالیا، نوشت: حمله به این مدرسه اوایل صبح روز چهارشنبه و در زمانی که بیشتر افراد پناهنده در این مدرسه در خواب بودند، صورت گرفت.

به نوشته این روزنامه، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل این حمله را ˈظالمانه و غیرموجهˈ خوانده و خواستار پاسخگویی و اعمال عدالت درخصوص مسببان این حادثه شده است؛ ضمن آنکه این سازمان گفته است که مقاماتش بارها جزییات مدارس و افراد پناهنده در آنها را به اسرائیل گزارش داده اند.

گاردین افزود: ˈپیر کراهنبوˈˈ کمیسر عمومی ˈاونرواˈ نیز با اعلام اینکه مختصات منطقه ای که این مدرسه در آن واقع شده، پیش تر به ارتش رژیم صهیونیستی اعلام شده بود، این حمله را محکوم و آن را ˈنقض جدی قوانین بین المللیˈ خوانده است.

این روزنامه به اشاره به حملات خونین رژیم صهیونیستی به مراکز جمعیتی از جمله مدارس و یک بازار در «الشجاعیه» در شهر غزه نوشت: این برای ششمین بار است که اسرائیل به مدارس در غزه حمله می کند.

گاردین ادامه داد: به رغم ادعای اسرائیل، یک منبع سازمان ملل گفته است که هیچ نشانه ای دال بر فعالیت افراد نظامی در داخل مدرسه جبالیا نبوده است.

این روزنامه اضافه کرد: اسرائیل می گوید که حماس و سایر سازمان ها از داخل تأسیسات متعلق به سازمان ملل در غزه اقدام به پرتاب موشک می کنند.

گاردین با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی گفته است که نظامیانش از زمان شروع درگیری ها در هشتم جولای تاکنون بیش از چهار هزار و یکصد محل در غزه را مورد حمله قرار داده اند، نوشت: تا روز چهارشنبه بر اثر این حملات بیش از یکهزار و 300 نفر در غزه کشته شده اند و این در حالی است که شمار تلفات نظامیان اسرائیلی 56 نفر بوده است.

به گزارش ایرنا، به دنبال حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و انعکاس گسترده این حملات در رسانه های گروهی انگلیس، افکار عمومی در این کشور بشدت علیه این رژیم اشغالگر موضع گرفته اند.

با توجه به این شرایط است که ˈدیوید کامرونˈ نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه ضمن ˈفجیعˈ و ˈهولناکˈ توصیف کردن شرایط کنونی در غزه، بار دیگر خواستار برقراری آتش بس فوری و بدون قید و شرط در این منطقه شد.

وی در سخنانش با اشاره به اینکه انگلیس تاکنون هفت میلیون پوند کمک های انسان دوستانه برای مردم غزه ارسال کرده است، افزود که سه میلیون پوند دیگر نیز بدین منظور اختصاص یافته است.

5252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    3 0
    لعنت خدا بر اسراییل و انگلستان و آمریکا۰۰۰۰ صدها میلیارد از اسراییل کمک مخفیانه میکنند بعد هفت میلیون پوند کمک را در رسانه هایشان بزرگنمایی میکنند
  • عباس IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    1 0
    سلام، اسرائیل جنایتکار حمله به مناطق مسکونی ومدارس ومساجد وبیمارستانها و....را برای ایجاد فشار روانی برای مقاومت وبه منظور کوتاه آمدن آنها از ادامه مقاومت انجام می دهد و بحث مخفیگاه ومحل نگهداری موشکها و سلاحهای مقاومت بهانه ای بیشتر نیست.اسرائیل با این جنایایات ددمنشانه هر روز بیشتر از دیروز در جهان رسوا می شود ومردم جهان باچهره کریه المنظر وزشت وجنایتکار اسرائیل بیشتر آشنا می شوند .اسرائیل با انجام این جنایتهای ضد بشری وضد انسانی بدست خود آرام آرام قبر خود را می کند وخود را برای دفن همیشگی آماده می کند.اسرائیلی ها ماهیت انسانی ندارند بلکه شیاطینی هستند که زمین را برای سکونت خود برگزیده اندوبرای تصرف سرزمین انسانها دست به کشتار وجنایت بر علیه انسانها وبشریت می زنند.
  • بی نام RO ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    2 0
    افتخار ميكنم به ايراني بودنم
  • ali A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    0 0
    ˈدیوید کامرونˈ نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه ضمن ˈفجیعˈ و ˈهولناکˈ توصیف کردن شرایط کنونی در غزه، بار دیگر خواستار برقراری آتش بس فوری و بدون قید و شرط در این منطقه شد. وی در سخنانش با اشاره به اینکه انگلیس تاکنون هفت میلیون پوند کمک های انسان دوستانه برای مردم غزه ارسال کرده است، افزود که سه میلیون پوند دیگر نیز بدین منظور اختصاص یافته است. مکاران مدرن لعنت خدا بر شما باد
  • ایرانی A1 ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    0 0
    آخی سازمان ملل تازه ناراحت شده تا حالا کجا بود سرش زیر برف گیر کرده بود سازمان امنیت نامش برای ما اینگونه معنا میشود سازمان نا امنیت فقط خداوند تنها پناهگاه و پناهنده مردم ستمکشیده و مظلوم قرنهای متمادی است وروزی فرا میرسد که دیر نیست و تمام ظالمین مفری پیدا نمیکنند پیروزی از ان صابران و متقیان است خوشا به سعادتشان
  • بی نام IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    0 0
    شما زحمت نکش اقای کامرون حالا که اوضاع اسرائیل خراب شد یاد کمک افتادی؟کشته هایی که با جراغ سبز امثال تو جونشون رفته چی؟