ایسنا نوشت:

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به این‌که دولت قبل هیچ مسئولیتی در قبال قانون، برنامه‌های توسعه و سند چشم‌انداز نداشت، اظهار کرد: دولت قبل با پوپولیسم رفتاری و هیاهو و اقدامات غیرقانونی نظام اداری، اجتماعی و اقتصادی کشور را تخریب کرد.

محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به استخدام 422 هزار نفر به صورت غیرقانونی در دستگاه‌های اداری کشور توسط دولت قبل، گفت: نمی‌توان از تخلفات دولت گذشته چه به لحاظ کیفیت و چه به لحاظ کمیت گذشت.

وی افزود: تخلفات بسیاری در دولت گذشته انجام گرفته که نیازمند تحلیل جامع و راهبردی است که این تحلیل‌ها باید توسط نخبگان و مراکز مسئول و فارغ از برخورد سیاسی انجام بگیرد، زیرا اتفاقات نگران‌کننده‌ای در سالیان عملکرد دولت احمدی‌نژاد رخ داد که این تخلفات غیرقابل گذشت است.

این فعال سیاسی همچنین خاطرنشان کرد: البته نهادهای ناظر در سال‌های حکومت احمدی‌نژاد به دلیل گرایش‌های سیاسی و جناحی خود سکوت کردند. آنها با این توجیه که دولت به تفکرات آنها نزدیک است و اگر اعتراض می‌کردند جناح رقیب آنها از آن بهره می‌برد سکوت کردند و در تضاد با مسئولیت قانونی و تعهد خود به مردم اقدام کردند.

حق‌شناس در ادامه با بیان این‌که این دستگاه‌ها باید در مورد تخلفات دولت احمدی‌نژاد توضیح کافی بدهند، گفت: در عین حال آنها باید از مردم نیز عذرخواهی کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید در کنار این تخلف، به تخلفاتی همچون سه هزار بورسیه غیرقانونی، تخلفات علمی وزارت علوم، تخلفات بانک مرکزی، بانک ملی و صادرات، بیمه، سازمان تامین اجتماعی، اصرار بر حضور سعید مرتضوی و بدهکاران بزرگ بانکی که در بین آنها مسئولان دولتی حضور داشته‌اند اشاره کرد. اگر این تخلفات را در کنار هم بگذاریم به این سخن احمد توکلی می‌رسیم که گفت کشور به سمت فساد سیستماتیک حرکت کرده است.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان این‌که شاید برنامه‌ای برای زمین‌گیر کردن کشور و به بن‌بست رساندن کشور در حوزه‌های مختلف وجود داشته است، گفت: دولت قبل به دنبال این بوده که زمین سوخته به دولت جدید تحویل بدهد یعنی وضعیتی ایجاد کند که دولت جدید با هر امکان و قابلیتی نتواند از بحران‌ها گذر کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که اقدامات دولت گذشته بدون تعهد قانونی و بدون توجه به منافع ملی بوده است، اظهار کرد: شاید این ضرب‌المثل که «دیگی که برای من نجوشد سر سگ در آن بجوشد» گویای اقدامات دولت قبل بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که اسناد بالادستی و نخبگان کشور بیان کرده‌اند که یکی از مشکلات کشور که سبب ناکارآمدی و فساد و مانع توسعه می‌شود بزرگی دولت است، خاطرنشان کرد: دولت‌ها باید چابک بوده و از تواناترین و کم‌خرج‌ترین نیروها استفاده کنند، در حالی‌که استخدام غیرقانونی 422 هزار نفر موجب بزرگ شدن دولت شده است. اکنون دولت جدید یا باید اقدامی غیرقانونی انجام داده و از بانک مرکزی پول برداشت کند که حقوق این افراد را بدهد یا اینکه این افراد از کار برکنار کند در حالیکه اشتغال یکی از مشکلات جدی کشور است.

حق‌شناس در ادامه اظهار کرد: اخراج این عده موجب نارضایتی مردم می‌شود و اینگونه اظهار می‌شود که دولت جدید نه تنها اشتغال ایجاد نکرد، بلکه تعداد زیادی را نیز اخراج کرد.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در پایان این اقدامات دولت قبل را مشابه این دانست که فرزندی در یک خانواده بیماری قند داشته باشد و خوردن شکلات برای او مضر باشد، اما مادر خوانده‌ای علیرغم فریادهای طبیب با ظاهر فریبی شکلاتی را به این فرزند بدهد و در واقع وی را به مرگ نزدیک کند.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 3
    دولت قبل حتی زمین سوخته هم تحویل نداد. هرچی هم بود، حتی خراب گرفت و چیزی تحویل نداد، یه عده هم که خوابن و چشمشون رو به روی واقعیات بستن
  • سرور دانش طلب A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    1 3
    اقایی حق شناس افرادی مانند شما به علت دشمنی با دولت قبل اینچنین صحبتهایی میکنند مگر مردم واقعع بین درک نمیکنند که دولت احمدی نژاد چه خدمتهایی به این کشورکرده خدماتش درتمام جاها مشخص است مردی ازجنس مردم ساده وپاک ومومن به انقلاب ومهمترین خصوصیتش ضد اسرائیل وامریکا بودنش چه زود چهره امریکا واسرائیل مجدا اشکار گردید واینده بقیه ماجرا را خواهید دید حقانیت وپاکی وخدماتش
  • شهره A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    2 0
    ایران شده ، پارتی بازی .فامیل بازی اینهمه زحمت بکش درس بخوان .تحصیلات عالی داشته باش. میری برای کار فرماندار ، شهردار ، استاندار تمام اعضا خانواده هایشان را در ادارات استخدام میکنند.
  • مهدی IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    5 1
    بالاخره دولت فعلی قراره کاری کنه یا می‌خواد همینطوری خاطره تعریف کنه؟
  • یونس EU ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    1 0
    شما مردمانی مرده تحویل میدهید
  • عزيز A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    2 3
    الان شما تا هشت سال هى بگيددولت قبل ...اگه اونا الكى استخدام كردن ، الكى يارانه دادن ، الكى مسكن مهر دادن ...شما تا حالا چه كردين ؟ طرحى برنامه اى فقط نق ...
  • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    1 1
    ما که این را میدانستیم. نمیدانم با اهل بصیرت چه کنیم؟
  • hamed IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    1 1
    حرف شما کاملا درسته اما تا کی قراره اعضای این دولت به بهانه ی کارهای دولت پیش وعده های عملی نشده رو توجیه کنن؟
  • بی نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    2 0
    دروغه محضه هر کاری که این دولت نمیتونه انجام بده رو میندازه گردن دولت احمدی نژاد .
  • آمنه A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 1
    در صورتی که چنین باشد شورای نگهبان هم باید برای تایید چنین فردی پاسخگو باشد.
  • بی نام A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    1 1
    خداوند لعنتشان بکند که دولت را در باتلاق قرار دادند