تهدید یک ویروس اوباما را نگران و بانک جهانی را دست به جیب کرد

تا کنون هیچ ویروسی به جز اچ آی وی نتوانسته است چنین تحرک وسیعی را درسطح جهان پدید بیاورد.

هادی معیری نژاد- در حالی که تا چندی پیش اکثر مردم دنیا را یا ابولا را نمی شناختند و یا فکر می کردند این مشکلی مربوط به انتهای دنیاست و مشکل آنها نیست اکنون ابراز نگرانی ها در اتحادیه اروپا، آمریکا و کشورهای آسیایی نشاندهنده عمق فاجعه ایست که اگر کنترل نشود می توانند همانند ایدز تهدیدی جدی برای سلامت بشریت باشد.

دیروز اتحادیه اروپا از اعضای خود خواست که تحرک بیشتری در زمینه مالی و تحقیقاتی در قبال ابولا داشته باشند دیشب هم اوباما ابراز نگرانی خود در مورد ابولا را بیان کرد

به نوشته بی بی سی ،باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از شیوع ابولا در کشورهای غرب آفریقا به عنوان "تهدیدی امنیتی برای جهان" نام برده و از نقش وسیع تر آمریکا در مبارزه با ویروس عامل بیماری خبر داده است.

 اوباما گفت که "چشم جهانیان به آمریکاست" و اضافه کرد که شیوع جاری نیازمند "واکنشی جهانی" است.

تدابیر اعلام شده شامل اعزام سه هزار خدمه نظامی آمریکا به منطقه و ساختن تاسیسات بهداشتی تازه است.

طرح دولت آمریکا درحالی اعلام می شود که مقام های سازمان ملل شیوع جاری را یک بحران بهداشتی "بی سابقه در دوره معاصر" توصیف کرده اند.

مسئول هماهنگی مبارزه با ابولا در سازمان ملل گفته است که گسترش بیماری بدان معنی است که مبالغ لازم برای مبارزه با ابولا فقط در یک ماه گذشته ده برابر شده و به یک میلیارد دلار رسیده است.

دست به جیب شدن بانک جهانی
بانک جهانی روز سه شنبه اعلام کرد به منظور مبارزه سریع تر با ویروس ابولا در غرب افریقا، به کشورهایی که با شیوع این بیماری دست به گریبانند، کمک می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، جیم یونگ کیم، رئیس بانک جهانی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد برای آن که بیماری تب ابولا هر چه سریعتر در کشورهای سیرالئون، لیبریا و گینه کوناکری ریشه کن شود، مبلغ 105 میلیون دلار به این کشورها کمک مالی ارائه خواهد شد.

جیم یونگ، که خود پزشک متخصص بیماری های عفونی است، در این بیانیه تاکید کرد جهان باید تلاش بیشتری در مقابله با بحران ابولا در غرب افریقا از خود نشان دهد.

هدف از ارائه کمک مالی به سه کشور درگیر با شیوع ابولا این است که با اجرای طرح های فوری، خدمات بهداشتی اولیه ارائه شده و شمار بیشتری نیروی لازم در کادر پزشکی استخدام شود.

به گفته سازمان بهداشت جهانی ابولا تاکنون جان ۲۴۶۱ نفر را در سال جاری گرفته که نیمی از شمار کل مبتلایان است.در آمریکا و اروپا نیز نمونه هایی از این ویروس مشاهده شده است که بیشتر پزشکان و امدادگرانی بوده اند که به آفریقا رفته اند.

اثربخشی داروی زی مپ در آمریکا و همچنین تلاش برای ساخت واکسن موثر در کانادا روزنه های امیدی برای مبتلایان و افراد در خطر این ویروس گشوده است.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =