ایرنا نوشت:

گروه تروریستی تکفیری« جبهه النصره» با این ادعا که هیچ مذاکره ای برای آزادی نظامیان ربوده شده لبنانی وجود ندارد، تهدید کرد که اگر مطالباتش پاسخ داده نشود، این نظامیان را سر می برد.
به گزارش ایرنا، گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره با صدور بیانیه ای تهدید کرد که اولین قربانی ، « محمد حمیه» نظامی ربوده شده لبنانی و از اهالی دشت بقاع است. در این بیانیه زمانی برای اجرای این تهدید مشخص نشده است.

رسانه های لبنانی با اشاره به مذاکرات لبنان از طریق ترکیه و قطر با گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره برای آزادی نظامیان ربوده شده لبنانی و ارتباط ژنرال « عباس ابراهیم» فرمانده نیروهای امنیت عمومی لنبان با میانجیگران، هدف این گروه تروریستی تکفیری را ایجاد تنش و بحران و جنگ روانی در لبنان ارزیابی کردند.

دو گروه تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره دوم ماه اوت گذشته (یازدهم مرداد ماه) به شهرک عرسال در شمال شرق لبنان حمله کردند و بعداز 5 روز اشغال این شهرک، شماری از نظامیان لبنانی را ربوده و با خود به بلندی های مشرف بر این شهرک بردند.

این گروه ها در ازای آزادی نظامیان ربوده شده، مطالبات مختلفی از جمله خروج حزب الله از سوریه، آزادی زندانیان تکفیری از زندان رومیه و پرداخت مبالغی کلان پول مطرح کرده اند.

گروه تروریستی تکفیری داعش تاکنون « علی السید» و « عباس مدلج» دو نظامی ربوده شده لبنانی را سر بریده و به شهادت رسانده است.

گروه تکفیری جبهه النصره در بیانیه جدید خود خواستار توقف اقدامات ارتش لبنان در بررسی های ازقبل اعلام نشده اردوگاه ها و محل تجمع پناهجویان سوری و بازداشت عناصر مشکوک به داشتن روابط با این دو گروه شده است.

در روزهای گذشته نیروهای ارتش لبنان در مناطق مختلف این کشور تعداد زیادی عناصر مشکوک را هنگام حملات ناگهانی به اردوگاه های پناهجویان سوری بازداشت کرده است.

یک سرکرده گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره در القلمون سوریه اعلام کرد: اکنون هیچ مذاکره ای برای آزادی نظامیان ربوده شده لبنانی وجود ندارد و « طرف قطری دریکی دو هفته گذشته تماسی با ما نداشته است».

« جبهه النصره» 18 نظامی لبنانی را در حمله به شهرک عرسال ربود و تاکنون 5 تن را آزاد کرده و 13 نظامی دیگر همچنان در چنگ این گروه تروریستی تکفیری گرفتار هستند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =