دانشمندِ مبتلا به سرطان که درباره امام حسین(ع) نوشت

دکتر رسول جعفریان در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین، ضمن اشاره به کسالت «سید جعفر مرتضی جبل عاملی» به معرفی کتابی 10 جلدی که وی در دوره ابتلا به بیماری سرطان در طول یک سال نوشته، پرداخته است.

عضو هيت علمي دانشگاه تهران در بخشی از یادداشت نوشته است:
«سال قبل که بیماری ایشان آشکار شد، استاد دو سه ماهی بود نگارش کتابی را به قیاس الصحیح من سیرة النبی(ص) و کتاب سیرة الامام علی(ع) (53 جلدی)، این بار درباره امام حسین(ع) آغاز کرده بودند. تا وقتی که برای درمان به ایران آمدند دو جلدی نوشته بودند که طبعا همان هم در این بیماری بوده که خبر نداشته اند. اما تقریبا بعد از گذشت یک سال ده جلد از کتاب با عنوان «سیرة الحسین فی الحدیث و التاریخ» نوشته و چاپ شده است. . . . سرعت آقای سیدجعفر در نگارش واقعا شگفت است، آن هم در طول یک بیماری بسیار سخت که چندین دوره شیمی درمانی بسیار سخت را در آن طی می کردند. آنها که دیده اند می دانند که این نوع درمان تا چه اندازه آثار بد روی وضعیت جسمی و روحی فرد دارد و او را بیحال و کسل می کند. حالا جای شگفتی است که استاد در همین حال که شاید حداکثر هفته ای دو تا سه روز می توانستند کار بکنند، ده جلد این کتاب را تمام کردند.»
عضو پرکار وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه بعد از اشاره به عناوین 10 جلد این کتاب که توسط «المرکز الاسلامی للدراسات» منتشر شده، می نویسد:
«در هر جلدی حجم زیادی اطلاعات متفرق اما مرتبط آمده که بسیار سودمند است و چنان که آگاهیم استاد، ضمن استفاده از مآخذ مختلف، با دارا بودن قدرت نقادی، اظهار نظرهای جالبی درباره مسائل مختلف تاریخ اسلام در این دوره دارند. امیدواریم خداوند به ایشان سلامتی کامل عنایت کرده و توفیق انجام اتمام این کار را همراه با کارهای پژوهشی دیگر در حوزه تشیع و امامان به ایشان عنایت فرماید.»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    خدا رحمتش کند