ایسنا نوشت:

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه با ایجاد هر گلخانه می‌توانیم ۲۵ شغل ایجاد کنیم، افزود: در ایران سرانه مصرف گل و گیاه در طول یکسال ۱۰ شاخه است در صورتی که در جهان این سرانه بیش از ۱۵۰ شاخه است.

مجتبی عبداللهی در مراسم افتتاح ششمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه و جشنواره گل‌های پاییزی با تاکید بر اینکه با برپایی نمایشگاه فصلی گل و گیاه می‌توانیم وضعیت فضای سبز شهر تهران را نیز ارتقاء دهیم، افزود: در سال‌های گذشته تعامل بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است. موضوع فضای سبز بحث مهمی است و طبق نظر کارشناسان فضای سبز باعث می‌شود شهروندان به پیاده روی علاقمندتر شوند. از سوی دیگر نیز فضای خشن و نازیبای شهر را نیز از بین خواهد برد و زیبایی بصری به ارمغان می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه گل و گیاه در روح و جسم انسان اثرگذار است، خاطرنشان کرد: صنعت گل وگیاه در بحث گردشگری هم حائز اهمیت است.

عبداللهی با تاکید بر اینکه از ۱۴ اقلیم شناخته شده در دنیا، ۱۲ اقلیم درکشور ما وجود دارد، اظهار کرد: ایران جزو ۱۵ کشور تولیدکننده گل و اولین کشوری است که بیش از ۱۸۰۰ تنوع گل و گیاه درآن وجود دارد. این درحالی است که رتبه ۱۷ در تولید گل و متاسفانه رتبه ۱۰۷ در صادرات گل و گیاه را داریم.

وی با بیان اینکه هر یک هکتار گلخانه ۲۵ شغل ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: مصرف سرانه گل در کشور ما در طول یک سال ده شاخه و درکشور هلند بیش از ۱۵۰ گل است.

علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران، با بیان اینکه سرانه فضای سبز پایتخت ۱۵.۵ مترمربع است که باید این میزان نیز افزایش پیدا کند، اظهارکرد: این درحالی است که در بخش برون شهری میزان سرانه فضای سبز به ۳۶ هزار مترمربع در جنگل کاری رسیده است.

حقانی: در طرح تفصیلی شهر تهران سرانه فضای سبزبه ۴۸هزار هکتار خواهد رسید

حقانی، عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه از سال ۶۸ که وارد شهرداری تهران شدم تنها ۱۳ نفر مسئول سازمان پارک‌ها فضای سبز شهرداری تهران بودند، اظهار کرد: این درحالی است که درسال ۸۲ تعداد این افراد به ۷۵۰ نفر سازمان و ۹۰۰ نفر در شرکت‌های پیمانکاری رسید. این نشان دهنده این موضوع است که نیروهای متخصص به عنوان اصلی‌ترین عامل توسعه پایدار شهری محسوب می‌شوند.

حقانی درخصوص اینکه مجموعه مدیریت شهری فعالیت‌های زیادی را بعد از انقلاب اسلامی انجام داده است، اشاره کرد: قبل از انقلاب تنها سه پارک جنگلی چیتگر، لویزان و سرخه حصار در تهران وجود داشت که حدود ۴ هزار و ۵۰۰ هکتارازفضای سبز تهران را به خود اختصاص می‌داد؛ اما درحال حاضر این میزان به ۳۶ هزار هکتار فضای سبز در حاشیه شهر تهران رسیده است که براساس طرح تفصیلی سرانه فضای سبز بخش برون شهری به ۴۸ هزار هکتارخواهد رسید.

طلایی: نمایشگاه قبل روزانه ۴۰۰ هزار بازدید کننده داشت

مرتضی طلایی، نایب رییس شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه درنمایشگاه گل و گیاه گذشته طی پنج روز دو میلیون نفر بازدید کننده از این نمایشگاه دیدن کردند، اظهار کرد: این امر نشان‌دهنده این است که شهروندان به گل و گیاه علاقه داشته و جامعه نیازمند توجه بیشتری در این زمینه است.

طلایی با بیان اینکه امروزه درصد بیماری‌های روحی و روانی نسبت به بیماری‌های جسمی بالاتر است، اضافه کرد: به همین منظور باید بودجه و ردیف مستقلی برای این مبحث در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه درشورای شهر برای بام‌های سبز و دیوارهای سبز در شهر مصوبه‌ای در نظر گرفته شد، گفت: این بدان معنی نیست که انتظار داشته باشیم این طرح یک شبه انجام پذیرد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ایجاد آکواریوم شهر تهران که قرار بود چندی پیش احداث شود، افزود: این آکواریوم قرار بود درسطح منطقه و خاورمیانه منحصربه فرد باشد و امیدواریم این طرح به زودی عملیاتی شود.

طلایی با پرداختن به نمایشگاه دائمی گل و گیاه که در جنوب شرق تهران مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، اضافه کرد: از نظرمن باید چنین نمایشگاهی در چهار پهنه شهر تهران احداث شود .

وی با بیان اینکه درشهر تهران بحث خدمات شهری بالای ۷۰ درصد از خدمات را در پایتخت شامل می‌شود، ادامه داد: به همین منظور می‌توان در سند چشم‌انداز شهر تهران و در ایجاد اشتغال، توسعه و نگهداری گل را نیز مدنظر قرار دهیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =