دکتر محمود کاشانی در یادداشت تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در نوشتاری تخلفات شهردار تهران را به رئیس جمهور گوشزد کرده است.

عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی در بخش ابتدایی یادداشت پس از اشاره به تاریخچه مقررات شهرسازی در کشور، خطاب به دکتر روحانی نوشته است:
«قوانین شهرسازی از هنگام تصویب از سوی دولت هاو شهرداری ها در کشور ما پشتیبانی می شدند. ولی از دو دهه گذشته پایمال کردن این مقررات حساس در دستور کار شهرداران در تهران قرار گرفت و به الگوی ناپسند و ویرانگری برای شهرهای دیگر کشور تبدیل گردید. پیامدهای تجاوز به این مقررات برای پایتخت و دیگر شهرهای کشور شوم و نگران کننده بوده است. گسترش بی رویه و افزایش خطرآفرین تراکم جمعیت شهرها، آلودگی شدید هوا، ترافیک های دائمی، کم آبی و بحران بی آبی، گسترش بزهکاری از نتایج مستقیم این اقدامات غیر قانونی هستند.»
این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه می نویسد:
«تغییر کاربری باغ ها، پارک ها، پارکینگ ها، پادگان ها، مدارس و ... به درخواست اشخاص از سوی اعضای کمیسیون ماده 5 که به موجب دادنامه مورخ 17/11/73 هیات عمومی دیوان عدالت اداری کمترین جایگاهی در قانون تاسیس شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ندارد و فروش تراکم های ساختمانی از سوی شهردار تهران، اکنون به ابزاری برای به دست آوردن درآمدهای نامشروع در شهرداری ها به ویژه در شهرداری تهران تبدیل شده است. شهردار تهران که به ناروا و با تخلف روشن از نص تبصره یک بند 7 الحاقی به ماده 4 قانون اصلاح پاره ای از مواد قانون تشکیلات شوراها مصوب سال 1369 برای سومین بار به عنوان شهردار و در واقع به پایتخت کشور تحمیل شده، پا را فراتر گزارده و دست به معامله و خرید و فروش پارک ها و میادین شهر و اموال عمومی زده است.»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    112 2
    گل گفتی این شهرداری به خصوص در مناطق بالای شهر تهران به خاطر درآمد طبیعت رو نابود کرد
    • بی نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
      56 2
      شهرداري به جاي اين كه به مردم خدمت كنه داره به بساز بفروشها خدمت ميكنه،اين پارگ ها و باغات بيت المال و حق الناس هستند كه داره به عده اي تقديم ميشه
  • ghasem miri A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    42 1
    یه عده آدم اینجوری پول بیت المال را میخورند، بعد هنگام تصویب بودجه هی اعلام میکنند که کسری بودجه داریم
  • بی نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    22 1
    بهترين كار براي جناب قاليباف اين هست كه جلوي اين مجوز هاي غير قانوني را بگشره و مديران فاسدي كه اين مجورز ها را صادر كردندرا به مراجع قضايي معرفي كنه
  • آرمین IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    18 1
    میگن بحران بی آببیه آب رو گرون کنیم باز هم مثل همیشه مردم باید تاوان بی لیاقتی مدیران vip رو بپردازاند. دریاچه ای که غرب تهران زدن اند به اون وسعت آب اش رو از کجا آوردن ؟ آب اون همه برج از کجا باید تامین شه من کم مصرف کنم بمونم تو بی آبی و چندر غاز حقوق رو نصف اش رو بدم پول آب و برق که برج سازها سودهای میلیاردی کنند ؟ این مجوزها رو کی میده ؟ طبقه چه اصولی؟
  • بی نام A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    20 1
    یکی از بدترین ادارات شهرداری تهران است
  • از شهر ري ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    7 0
    اكثر قوانين و اعطاي مجوزها بررسي خلافهاي شهرسازي سليقه اي عمل ميشود. و اين سليقه اي عمل كردن مسئولين شهرداري خيلي ها را سرمايه دار و خيلي ها رو هم بيچاره كرده است.
  • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    6 1
    کاسبی میکنه
  • بی نام A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    4 1
    از بین بردن بافت مسکونی مناطق مختلف شهری با مجوز های اداری و تجاری در بافت های مسکونی از بدترین تصمیمات شهرداری است
  • مهدی A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    5 12
    من متاسفم که نسبت به جناب آقای سردار دکتر خلبان شهردار محمدباقر قالیباف اینقدر نظرات مخالف دارید. ایشان حتما باید دوره بعد رئیس جمهور بشوند. قالیباف مردی برای تمام فصول خخخخخخ
    • بی نام A1 ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      0 0
      نميدونم مثبت بزنم يا منفي
  • کریم RU ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    1 4
    ایشان که به همه کارها رسیدگی نمیکنند مقصر اصلی مدیران زیر دست وقوانین نا درست میباشد