سید حمید کلانتری ،معاون تعاون وزیر تعاون ،کار ورفاه اجتماعی در دیدار با سید حمید طهایی استاندار البرز تفاهم نامه ای فی مابین وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی و استانداری البرز را به امضا رساند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین - البرز به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون ،کارورفاه اجتماعی استان البرز ؛در این نشست که در دفتر استاندار البرز برگزار گردید ؛علی ایمانی ،مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی با ارائه گزارش عملکرد از وضعیت تعاونیهای استان البرز و اقدامات انجام شده در این حوزه اظهار داشت: رسیدن به سهم 25درصدی بخش تعاون در اقتصاد دست نیافتنی نیست وهدف ما بعنوان متولیان حوزه تعاون ، ایجاد رونق و توسعه در بخش تعاون در استان است .
کلانتری ، معاون وزیر تعاون نیز در این دیدار با اشاره به ضرورت تقویت تعاونی ها اظهارداشت : تقویت و گسترش تعاونیها با ارزشهای انقلاب اسلامی همخوانی داشته و تقویت این بخش باعث کم شدن واسطه گری ها،توزیع عادلانه ثروت،حل مساله اشتغال و کارآفرینی و فقرزدایی در مناطق محروم و به دنبال آن رشد اقتصادی کشورخواهد شد.
وی با تاکید بر تحول مدیریت تعاون به تبیین 7راهبرد اساسی تحول و توسعه تعاونی پرداخته و گفت : در چارچوب سیاستهای اصل 44 قانون اساسی و سند توسعه بخش تعاون می توانیم با 7 راهبرد اساسی موجبات تحول بخش تعاون که شامل ترویج فرهنگ تعاون،توسعه مدیریت و توانمند سازی منابع انسانی تعاونی،تحکیم تعاملات شبکه ای ،تقویت همکاری بین دستگاهی ، تامین مشوق ها و منابع مالی،توسعه بازار تعاونی ها و تقویت برند تعاونی و تعمیم نظارت بر تعاونی ها می شود را فراهم نمود و نسبت به توسعه خط مشی فعالیتهای اقتصادی از طریق حوزه تعاون بین آحاد مردم و تقویت فضای کسب و کار در حوزه تعاون اقدام نماییم.
معاون وزیر تعاون،کارورفاه اجتماعی تصریح کرد : تقویت تعاونی ها در تمام بخشهای اقتصادی وزیرشاخه های آن ، گامی بلند برای توسعه اقتصادی ونیز اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی است و اگر می‌خواهیم به تعاون به عنوان یک ظرفیت اقتصادی و شغلی برسیم باید نگاهی ویژه به فارغ‌التحصیلان ، جوانان ،بانوان و ظرفیتهای دانشگاهی داشته باشیم.
وی با اشاره به تجارب سایر کشورها خاطر نشان کرد : در کشور اندونزی بخش تعاون فعال، دارای یک اتاق تعاون مفصل است و تعاونی تا سطح مدرسه گسترش دارد به طوری که 90 درصد از مدارس این کشور دارای تعاونی آموزشی بوده تا دانش آموزان در این تعاونی ها تمرین کسب و کار نمایند.
کلانتری با تاکید بر این مطلب که توسعه بخش تعاون در کشور تلاش و همکاری تمام بخشها و دستگاهها را میطلبد افزود : همکاری و تعامل مطلوب معاونت تعاون وزارت تعاون،کارورفاه ،سازمان آموزش فنی و حرفه ای، حوزه اشتغال و اعتبارات،بانکهای توسعه تعاون و مهر امام رضا(ع) و صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون می تواند باعث گسترش و هم افزایی در بخش تعاون شده و زمینه توسعه این بخش در کشور را فراهم می نماید.
این مسئول از استاندار البرز خواست تا استان البرز بدلیل مجاورت جغرافیایی با استان تهران و وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی بعنوان منطقه ویژه و پایلوت و نمونه اجرای سیاستهای توسعه بخش تعاون در کشور باشد که این امر با استقبال استاندار البرز مواجه گردید.
استاندار البرز نیز در این نشست بر تقویت تعاونی ها بعنوان یک اهرم مهم اقتصادی در توسعه اقتصادی کشورو استان تاکید نمود و رفع مشکلات تعاونگران و ارتقا جایگاه سازمانی بخش تعاون را خواستار گردید.
همچنین در این نشست مدیران کل صنعت و معدن و تجارت ،جهاد کشاورزی و مسئولان اتاق تعاون و بانک توسعه تعاون استان البرز نیز حضور داشتند.
شایان ذکر است معاون وزیر تعاون در سفر یکروزه خود از استان البرز، از ساختمان در حال احداث اتاق تعاون استان، تعاونی تولیدی ژاله نور در سیمین دشت کرج، تعاونی ورزشی دریای نور در فردیس و تعاونی تخصصی کودکان و زنان بیمارستان مریم در گلشهر کرج بازدید و طی نشستی با تعدادی از تعاونگران استان البرز با آنان دیدار و گفتگو نمود.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =