باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود به مناسبت پایان سال 2014 مطالبی را درباره حمله هکری کره شمالی به سونی پیکچرز، روابط تازه با کوبا، افغانستان و اقتصاد آمریکا مطرح کرد

به گزارش خبرآنلاین مهمترین فرازهای سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا به مناسبت پایان سال 2014 به قرار ذیل است:

باراک اوباما در آخرین کنفرانس خبری سال 2014 میلادی گفت: وظیفه نخست ما این است همه تلاش خود را برای جلوگیری از حملات سایبری بکار بندیم.

باراک اوباما در کنفرانس خبری گفت: شرکت سونی پیکچرز خسارت قابل توجهی دیده است. تهدیداتی علیه کارکنان این شرکت شده است. من درباره نگرانی هایی که آنها با آن مواجه هستند،همدردی می کنم.

وی افزود:در این دنیای دیجتالی،فرصت هایی برای حمله کنندگان به وجود می آید تا حملات مجازی علیه بخش های خصوصی و دولتی انجام دهند.وظیفه نخست ما این است همه تلاش خود را برای جلوگیری از این حملات انجام دهیم.

باراک اوباما ضمن انتقاد شدید از کره شمالی برای حمله سایبری اخیر ، تاکید کرد سیاست تهدید و ارعاب پیونگ یانگ فایده ای ندارد و ما به این حمله پاسخ خواهیم داد.

رییس جمهور آمریکا تصریح کرد  هکرهای کره شمالی باعث وارد شدن خسارت های زیادی به شرکت سونی پیکچرز شده اند و ما پاسخ این اقدام را خواهیم داد.

اوباما اعلام کرد هیچ نشانه ای مبنی بر همکاری کره شمالی با کشوری دیگر در خصوص ماجرای هک شدن سونی وجود ندارد.

او همچنین اعلام کرد شرکت سونی پیکچرز با لغو اکران فیلم «مصاحبه» که درباره طرح سیا برای ترور رهبر کره شمالی است، مرتکب اشتباه شد.

باراک اوباما با اشاره به پایان ماموریت نظامی سربازان آ مریکایی در افغانستان ، گفت: با بازگشت نظامیان آمریکایی به کشور ، امسال شاهد بیشترین تعداد از نظامیان آمریکایی در کشور برای تعطیلات سال نو خواهیم بود.

او همچنین درباره افغانشتان گفت که ماموریت نظامی ما در افغانستان تا دو هفته آینده به پایان می رسد.

باراک اوباما درباره روابط جدید این کشور با کوبا نیز گفت:  کوبا تغییر خواهد کرد اما نه یک شبه. او گفت: کوبا در نتیجه نزدیک شدن به واشنگتن، تغییر خواهد کرد، اما این پیشرفت ها « یک شبه » اتفاق نخواهد افتاد.

 اوباما به خبرنگاران گفت :« من تغییرات یک شبه را پیش بینی نمی کنم ». رئیس جمهور آمریکا خاطر نشان کرد :« این تغییرات ممکن است سریع اتفاق بیفتد. ممکن است کندتر از آنچه من علاقه مندم روی دهد، (اما) این تغییرات اتفاق خواهد افتاد و این تغییر در سیاست، آن را پیش خواهد انداخت ».

اوباما افزود : رژیم کوبا همچنان به سرکوب مردم این کشور ادامه می دهد و اصلاحات در کوبا تا زمانیکه سیاست ها تغییر نکنند ، ایجاد نخواهد شد. او همچنین گفت هیچ برنامه فوری برای دیدار از کوبا ندارد.

اوباما  از کارنامه اقتصادی دولت خود در سال دوهزار و چهارده دفاع کرد و تاکید نمود در سال دوهزار و چهارده فرصت های شغلی زیادی ایجاد شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    8 3
    سیاستمداران ابله مثل کره شمالی چه راحت بازیچه سیاسی میشوند