شورای پنجم تهران با مطالبات زیادی روبروست. از یک سو شهروندان مطالبات خود را پس از سالها، انباشته و پاسخ نیافته می‌بینند و از سوی دیگر کارکنان شهرداری اعم از کارگر و کارمند، انتظارات زیادی از آنها دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، می توان گفت شورای پنجم در دو بخش عمده، با مطالبات به جا مانده از سه دوره شهرداری محمدباقر قالیباف روبروست.
بخش اول به مطالبات مردمی در این حوزه مربوط می شود. کامنتهای مکرر در سرویس مشکلات مردم نشان می دهد با گونه ای انباشت مطالبه از سوی شهروندان در مقابل نهاد خدمات عمومی شهرداری مواجهیم. به نظر می رسد مردم در سالهای گذشته، کمتر پاسخی برای این مطالبات گرفته اند و اکنون به تغییرات بزرگ در شهرداری امید بسته اند.
یکی از شهروندان در این باره نوشته: با سلام دستفروشان داخل مترو تهران بسیار زیاد شده اند ، که متاسفانه باعث بی نظمی و سلب آرامش و امنیت مسافران شده است و شهرداری تهران هم هیچ برخوردی نمی کند
شهروند دیگری که خود را فراهی معرفی کرده نوشته: با سلام این همه از مردم می خوان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنن ولی هیچ رسیدگی به این وسایل نمیشه. من هر روز حدود 20 دقیقه منتظر متروی قایم می شدم امروز 35 دقیقه تو متروی خواجه عبدالله منتظر این خط موندم دیر هم به کارم رسیدم. واقعا چرا قطار اضافه نمی کنن؟ صد رحمت به اتوبوس. چه خدماتی به مردم می دن؟ به کی باید بگیم؟ اگر یک بار بود یا دو سه بار جای اعتراض شاید نبود ولی نه تنها هر روز هست بلکه زمانشم هر روز اضافه میشه. واقعا متاسفم. من نوشتم ولی بعید می دونم رسیدگی بشه.

مطالبات پاسخ نگرفته کارکنان شهرداری
کارکنان شهرداری هم مطالبات زیادی دارند که انتظار می رود شورای پنجم به این مشکلات هم رسیدگی کند. مسایلی مانند امور استخدامی و تبعیض هایی که بین برخی مدیران نزدیک به حلقه شهردار و کارشناسان بود، از جمله این مطالبات است.
یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم در این باره نوشته: تعیین تکلیف کارمندان دوشغله شهرداری باسلام ازشورای شهردوره پنجم تقاضاداریم درراستای چابک سازی شهرداری اعضای هیئت علمی دانشگاه که همزمان با رانت ولابی کارمند شهرداری هستند درغالب قراردادساعتی وحقوق کلان میگیرند راتعیین تکلیف کند چون عملا درشهرداری نیستند ودردانشگاه حضوردارند و وحقوق نجومی وملک تعاونی مسکن هم میگیرند باقراردادساعتی که جزعجایب هفتگانه هست وتکالیفی هم ندارند وشرعا وقانونی خلاف هست....
مخاطب دیگری که خود را ساسان معرفی کرده، نوشته: با سلام احتراما به استحضار می رساند: طرح طبقه بندی مشاغل را در شرکت واحد تهران که نزدیک به 4 سال است در واحد بایگانی خاک می خورد چرا اجرا نمی شود. 2 حقوق یک کارگر لیسانس یا یک کارمند که از لحاظ تجربه و اشتغال یکی باشد به میزات حداقل 2ونیم میلیون تومان درماه حقوق کارمند بیشتر است. دفترچه خدماتی درمانی کارمندان با بهترین دکتر ها قرارداد دارندولی دفترچه تامین اجتماعی باید بعضی تجهیزات و داروها را ازجمله ولبان و سرترالین را آزاد خریداری کنیم. خواهشمند است دراین خصوص اقدام عاجل مرحمت فرمایید.
به نظر می رسد شورای پنجم تهران که عموما از افراد کم تجربه تشکیل شده اند در مقابل مطالباتی از این دست، باید دست به اولویت بندی بزند تا فردا، شرمنده مردم و کارکنان شهرداری نباشد.

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =