ایلنا نوشت: معاون سیاسی وزیر کشور تاکید کرد که در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کسی خارج از قانون رد صلاحیت نشد و این خواست یک جریان نبود و اصلاح‌طلب و اصولگرا حق داشتند اظهار وجود کنند.

همایش منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور هم اکنون با حضور وزیر کشور، معاون عمرانی وزیر، قائم‌مقام وزیر و معاون سیاسی وزارت کشور و همچنین منتخبین اعضای شوراهای اسلامی هشت کلانشهر در محل وزارت کشور در حال برگزاری است.

علی‌اصغر احمدی در این همایش با اشاره به اینکه انتخاباتی که پشت سر گذاشتیم حاصلش در جلسه امروز حضور دارد؛ اظهار داشت: وزارت کشور سه انتخابات (دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و برگزاری انتخابات چهار حوزه انتخابیه میان‌دوره‌ای) را برگزار کرد. ما سختی‌هایی را در دو انتخابات داشتیم و شاهد دو سبک مختلف نظارت بودیم اما آن چیزی که در وزارت کشور دنبال شد، اجرای مر قانون با همه سختی‌ها بود.

او افزود: در بررسی صلاحیت‌ نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا شاید در گذشته با نکاتی مواجه بودیم اما در این انتخابات شاهد ایستادگی جدی بودیم و سعی شد که خارج از قانون کسی رد صلاحیت نشود. این خواست یک جریان نبود و همه جریان‌ها اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا حق داشتند اظهار وجود کنند و از حقوق نامزدها دفاع شد.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: افتخار داریم که بگوییم تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا حقی از کسی ضایع نشود و این بخش زرین انتخابات بود و خدا را شاکریم که امانتدار خوبی بودیم و این نبود جز با تدبیر وزیر کشور. به نظر می‌آید از این جا به بعد این امانت در اختیار شما منتخبان خواهد بود.

احمدی اضافه کرد: در حال حاضر که ترامپ از تقابل حرف می‌زند، سنا از تحریم‌های جدید می‌گوید و بعضی‌ها می‌گویند مخالفان نظام را حمایت می‌کنیم و از سوی دیگر اسراییل می‌گوید ایران دشمن اول ما است و سعودی‌ها نیز بازی منطقه را با تدبیر آمریکایی‌ها دنبال می‌کنند و از سوی دیگر شاهد حملات تروریستی داعش در خارج و داخل ایران بودیم، من فکر می‌کنم که ما و شما و همه بعد از ۳۹ سال که از انقلاب می‌گذرد، به اینجا باید برسیم که عاقلانه و نتیجه‌گرا حرکت کنیم.

او خطاب به منتخبان شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: باید اعتماد مردم را به عنوان بهترین سرمایه حفظ کنیم و به مطالبات مردم توجه ویژه‌ای داشته باشیم مبارزه با رانت و فساد و همچنین توجه به موضوعات فرهنگی بسیار جدی است.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 682980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =