امروز ایلام روز را در حالی تمام کرد که صدای شیون زنان تا آسمان رفت.

به گزارش خبر آنلاین از منطقه بیجنوند(محل زندگی کشته شدگان) ، امروز در حالی روز جمعه را شب کردند که حادثه غم انگیز در پالایشگاه تهران کل منطقه بیجنوند بخش زاگرس شهرستان چرداول را متاثر کرد.

بلافاصله پس از اعلام خبر در منطقه حضور یافته ایم، صدای شیون زنان قطع نمی شود و مدام به جمعیت عزاداران که از روستاهای مختلف به روستای محل زندگی حادثه دیدگان می آِیند اضافه می شود.

شش کشته امروز متولد چهار روستای این بخش اند و میانگین سنی زیر سی سال دارند. این منطقه به دلیل خشکسالی و وضعیت بد اقتصادی اکثر جوانان و مردانش در شهرهای بزرگ به سر می برند. همچنین جمعیتی در حدود 500 نفر از اهالی منطقه در اورهال های پالایشگاه های مختلف کشور حضور می یابند. 

به دلیل ناراحتی شدید روستائیان از مصاحبه با آنها پرهیز کردیم. تنها هنگامی که پیرمردی لب به شکایت باز کرد نزدش رفتم و چند جمله ای با او حرف زدم. وی گفت: همه درآمد مردم ما از اورهال(تعمیرات اساسی) پالایشگاه ها تامین می شود و جوانان و مردان به پالایشگاه می روند تا نان زن و بچه هاشون را در بیاورند.

پیرمرد با گلایه از مسئولان گفت: اینجا سه هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که رودخانه سمیره از کنار آن رد می شود ، علیرغم وعده های زیاد هنوز کار شروع طرح آغاز نشده است و ظاهرا با 25 میلیارد تومان می شود برای کل منطقه شغل ایجاد کرد و از مهاجرت و مرگ جوان هایمان به این شدت جلوگیری کرد.

اسامی کشته شدگان عبارتند از:سجاد دارابی فرزند امیر و  نعمت کوخایی فرزند علی اکبر از روستای (زیرتنگ بیجنوند)، پوریا دارابی فرزند آزادخان و  محسن دارابی فرزند عابدین روستای( نیدوله علیا)، افشار میرزائی فرزند برار(پلکانه)،کاظم امیری فرزند باپیره (دره چپی) است.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 721521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =