اپل ۲۵۰ میلیارد دلار خود را اینجا پنهان کرده است / عکس

جزیره کوچک جرزی در نزدیکی ساحل نرماندی فرانسه، مشهور به بهشت فراریان مالیاتی، جایی است که اپل 250 میلیارد دلار خود را پنهان کرده است.

 

به گزارش خبرآنلاین، جزیره جرزی / The island of Jersey در دریای مانش وابسته به سلطنت بریتانیا است که 9 ماه می 1945 از اشغال آلمان‌ها رهایی یافت و حالا با 100 هزار نفر جمعیت، به بهشت فراریان مالیاتی مشهور شده است و در حالی که GDP آن معادل 6 میلیارد دلار اعلام شده است، اما یافته‌های لورفته نشان می‌دهد اپل 250 میلیارد دلار پول نقد خود را با هدف فرار مالیاتی از آمریکا و همچنین کشورهای اروپایی در این جزیره نگه داشته است.

اپل که اخیرا به دلیل فرار مالیاتی تحت فشار شدید قرار گرفته بود، مجبور شده است تا برای فرار از قوانین اتحادیه اروپایی با ایرلند خداحافظی کند و تحت قوانین جدید مجبور به نقل و انتقال مالی شود. تیم کوک قبلا در پاسخ به انتقادات گفته بود پول های خود را در جزایر کارائیب پنهان نکرده است و البته راست هم می‌گفت.

حالا طبق اسناد مالی لورفته به نام Paradise Papers که در نیویورک تایمز و بی بی سی منتشر شده، ایمیل های کمپانی حقوقی Appleby نشان می دهد که پول ها همه به سوی جزیره جرزی رفته است.

مطابق ایمیل‌های لورفته تیم کوک از وکلای خود خواسته است تا به آپشن‌هایی مانند جزیره انگلیسی ویرجین، برمودا، کایمن،مائوریتی،گوئرنسی،جرزی و Isle of Man فکر کنند و در نهایت جزیرجرزی به دلیل نرخ مالیاتی صفردرصد انتخاب شده است  و دو کمپانی زیرمجموعه اپل در ایرلند که در جرزی شعبه دارند؛ کار انتقال را بین 2015 تا 2016 انجام داده‌اند.

اپل در سال 2017 بیش از 44.7 میلیارد دلار در بیرون از آمریکا کسب درآمد کرده و فقط 1.65 میلیارد دلار مالیات داده که کمتر از 4 درصد درآمد است. اتحادیه اروپایی در تلاش بود تا 15 میلیارد دلار مالیات از اپل بگیرد که هنوز موفق به این کار نشده است.

بر اساس جدیدترین یافته‌ها اپل 250 میلیارد دلار پول نقد خود را که 94 درصد از کل پول نقدش است، در بیرون از آمریکا نگه داشته است.

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
    20 55
    کلا پرداخت مالیات پول زوره یک عده کار می کنن، ریسک می کنن و خلاقیت به خرج میدن اونوقت باید پولی که با زحمت بدست می یاری را دو دستی بدی به دولت تا بتونه حقوق یک عده کارمند بی خاصیت و بی سواد و بی هنر را پرداخت کنه
    • بی نام A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
      42 6
      از نگاه تو سرمایه دار همه چی پوله زوره. باید کارمند و کارگر رو له کرد و روی اون ها خونه ساخت. وقتی طبقه پایین فقیر و فقیر تر بشه اونوقت هست که آثار سو یقه تو سرمایه دار رو میگیره و تازه میفهمی این کارمند آدم هست نه برده تو.
    • سارا A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
      41 5
      دوست عزیز جامعه یک سری مخارج عمومی داره که دولت باید اونخارو انجام بده نمونش تامین امنیته و این یک عمل هزینه بره هزینه این تیپ خدمات و کالاها از مالیات بدست میاد.
  • بی نام A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
    15 76
    هیچ چیز غیر عادلانه تر از مالیات بر ارث نیست.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
    9 0
    با 250 میلیون دلار کل اون جزیره رو با یک دلاری فرش کرد