عباس جدیدی پس از ترک مجمع انتخابی فدراسیون کشتی به سوالات خبرآنلاین پاسخ داد.

 فاطمه پاقلعه‌نژاد: عضو سابق شورای شهر تهران، با تمام ماجراهایی که در شورای شهر و حواشی مربوط به سلفی گرفتن داشت، روز گذشته با باخت ۴۰-۰ به رسول خادم باز هم خبرساز شد. او اما پیش از شروع رای‌گیری به نشانه اعتراض به چیزی که دوشغله‌های حاضر در مجمع و غیرقانونی بودن حضور و رای آنها در انتخابات می‌داند مجمع را ترک کرده بود اما نامش در کنار رسول خادم تنها کاندیدای انتخابات ریاست فدراسیون آمد تا در پایان عبارت «صفر رای» جلوی نامش روی تخته نوشته شود و همین موضوع دست‌مایه برخی شوخی‌های فضای مجازی شود. جدیدی اما هم‌چنان منتقد عملکرد فدراسیون کشتی است و درباره انتخابات هم انتقاداتی دارد که در ادامه می‌خوانید.

عباس جدیدی

نکته ای که شما مطرح کردید قانونی است و فکر می کنم خیلی از هیات های دیگر هم این مشکل را دارند. فکر می کنید چرا به این موضوع رسیدگی نشده است؟ به خاطر به تعویق نیفتادن کمیته ملی المپیک است؟
این یک بی قانونی است که واقعا آسیب خیلی زیادی به اعتماد مردم در جامعه وارد می کند. قانون بد و ناقص از بی قانونی خیلی بهتر است. همه در برابر قانون یکسان هستند و نگاه فردی و شخصی نباید داشته باشید. قانون برای همه قانون است اگر می گویند به این شکل و چارچوب، هر چه غیر از آن باشد باطل است. یعنی ابطالش از دیوان عدالت اداری چند وقت دیگر می آید ولی ما این اانتظار را از بازرسی کل کشور داریم، با توجه به اینکه خودشان می دانستند این کار غیرقانونی است ولی به خاطر مسائل حاشیه ای از این موضوع خودشان را دور می کنند.

یعنی شما از طریق دیوان عدالت و سازمان بازرسی هم پیگیری کردید؟
بله. اصلا این کار قانونی سیر خودش را دارد طی می کند. منتهی این انتخابات غیرقانونی بود چون وجاهت قانونی ندارد. باید از طرف بازرسی کل کشور این انتخابات به تعویق می افتاد تا تعیین تکلیف نهایی شود. قانون که مشخصا گفته اینها زیر بار نمی روند، این باید بازخواست شوند که آقای وزیر ورزش، آقای داورزنی، شما که صراحتا می دانید این انتخابات غیرقانونی است، چرا بی قانونی را در دولت امید و اعتدالی که بالاخره شما هم جزئی از آن هستید رواج می دهید.

شما می دانید چند تا از روسای هیات ها در این انتخابات دوشغله بودند؟
اکثر قریب به اتفاقشان دوشغله بودند یعنی مجمع اصلا قانونی نبوده. در جامعه ای که یک مقدار کم فرصت های شغلی محدودی برای مردم وجود دارد چرا ما باید شاهد این باشیم که بعضی از پنج، شش جا حقوق بگیرند و از سه، چهار جا استخدام باشند؟ ما شاهد بالارفتن آمار جوان هایی باشیم که مدرک تحصیلات عالیه دارند اما بیکار پشت این درها گیر کرده اند. این اسمش اعتدال است؟ آیا این امید را از جوان ها دور نمی کند؟ اگر اسمش اعتدال است باید فرصت های شغلی به اعتدال و توازن طبق قانون تقسیم شود. این جوان های ما چه گناهی کردند که با مدرک لیسانس و فوق لیسانس سال ها پشت این درها گیر کرده اند، از آن طرف یک نفر در شش، هفت جا حقوق می گیرد.

بعد از اینکه شما از مجمع بیرون آمدید انصراف دادید؟
من به علامت اعتراض مجمع را ترک کردم.

دوستان اصرار داشتند اسم شما روی برد باشد و صفر رای بیاورید.
نمی دانم منظورشان از این بابت چیست. در صورتی که من مجمع را به علامت اعتراض ترک کردم چرا که آن را غیرقانونی می دانم. حالا هم چه صفر بیاوریم چه هزار، وقتی مجمعی غیرقانونی باشد اصلا من نمی خواهم از کسی رای بگیرم. از مجمع قانونی نمی خواهم رای داشته باشم به همین دلیل هم جلسه را ترک کردم با وجود احترامی که برای تک تک عزیزان دارم. ما باید در مدار قانون مداری حرکت کنیم نه قانون گریزی. مردم این موضوعات را می بینند نسبت به دستگاه قضایی، مدیران اجرایی، دستگاههای اجرایی بی اعتماد می شوند. چرا باید در یک جامعه یاس و ناامیدی در دل جوان ها زیاد شود؟ وقتی این مسائل دیده می شود، تبعیض، ناعدالتی وقتی دیده می شود در جامعه این موضوعات زیاد می شود. باید شاهد برگزاری مجامع قانونی انتخاباتی باشیم اگر هر موفقیتی غیرقانونی کسب شود نزد مردم ارزشی ندارد.

چه چیزی باعث شد شما برای انتخابات کشتی کاندیدا شوید؟ به هر حال رقابت با رسول خادم سخت به نظر می رسد.
اصلا بحث را شخصی نکن. من برحسب دین و وظیفه ام چرا که احساس کردم کشتی حال خوبی ندارد وارد شدم. ما 6سال پیش وقتی که این فدراسیون را از آقای یزدانی خرم تحویل کرد، فدراسیون و تیمی را تحویل گرفت که قهرمان اول جهان در همه سطوح بود. اما شما می بینید بعد از 6سال ما در رده نهم دنیا در فرانسه شدیم به طوری که حتی جز 8تا هم قرار نگرفتیم که مجوز حضور در مسابقات جام جهانی را بگیریم و جوانان، نوجوانانمان تا رده دوازدهم، سیزدهمی نزول پیدا کرده. خب یکی از شاخصه های ارزیابی فدراسیون ها کسب نتایج است ما چرا باید به راحتی از این موضوعات بگذریم بعد یک عده را دور خودمان جمع کنیم مدام از ما به ناحق تعریف کنند. من دیدم حال کشتی بد است، احساس وظیفه کردم، آمدم برنامه ای را ارائه دادم. در حقیقت من به تکلیف عمل کردم. از زمانی که وارد مجمع شدم با توجه به اینکه این تذکر را داده بودم که دوشغله ها غیرقانونی هستند و حتی به آقای داورزنی، به آقای سلطانی فر، به آقای اسبقیان بارها در جلسات گفته بودم که من در جلسه می آیم ولی شما که مجری این انتخابات مجامع هستید از ورود افرادی که دوشغله و یا بازنشسته هستند در مجمع جلوگیری کنید چون حضورشان غیرقانونی است و به همین دلیل رایشان غیرقانونی است. اما وقتی من وارد شدم دیدم تمام مجلس همه کسانی هستند که بالاخره آنها هم دوستان ما هستند ولی اکثرا دوشغله و بازنشسته هستند، پس لزومی ندارد من در جلسه بمانم برای همین جلسه را ترک کردم و امیدوارم این بالاخره یک جا این موضوع تمام شود. بالاخره دغدغه آقای سلطانی فر این است که اگر بخواهد این کار را انجام بدهد شاید ده، پانزده هزارنفر درگیر این موضوع شوند و امکان دارد یک موج و تنشی راه بیفتد. عیبی ندارد. به جایش چهار، پنج میلیون نفر که پشت در ماندند و چشمشان به این موضوعات دوخته شده راضی می شوند. شاید ده، پانزده هزار نفر حذف شوند اما از آن طرف دو سه میلیون نفر خوشحال می شوند. اصلا زیبایی قانون همین است. یک عده ناراحت می شوند یک عده هم خوشحال می شوند.

تقریبا سه سال پیش به عنوان منتقد چند مصاحبه داشتید. همچنان معتقدید مشی کشتی به همان منوال سابق است؟
کشتی بدون برنامه است. همه هم می دانند.

درباره مشی دیکتاتوری گفته بودید؟
اجازه بدهید وارد این موضوعات نشویم چون شاید اصل بحثمان را تحت الشعاع قرار بدهد. حال کشتی خوب نیست. این موضوعات اعتماد را از مردم سلب می کند. بالاخره شما ورزشی نویس هستید هر چی حق است را بنویسید. چرا باید 6 سال پیش قهرمان اول جهان را تحویل بگیریم و الان نهم دنیا تحویل بدهیم بعد طلبکار هم باشیم؟ چه گلی به سر این کشتی زدیم که الان ادعا داریم؟ ادعا داریم ایرادی ندارد اما این نباشد که مجمع غیرقانونی، مهره هایی را چیدمان کنید که از خط و خطوط قانون خارج هستند؟ خدا را خوش می آید؟ اصلا شاید نگاه من به فدراسیون کشتی هم نباشد. در همه فدراسیون ها این موضوع مبتلابه است و دارد به یک معضل تبدیل می شود. باید قانون اجرا شود نه بی قانونی. این مساله دامن تمام فدراسیون ها را گرفته.


41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =