اظهارنظر دردسرساز و حمله به هنرمند زن در فضای مجازی

مارگارت اتوود پس از واکنش‌های منفی بسیار به یادداشتش درباره هشتگ «MeToo» اعلام کرد شاید تا مدتی از شبکه‌های اجتماعی کناره گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مارگارت اتوود نویسنده سرشناس کانادایی برای نوشتن یادداشتی علیه هشتگ «#MeToo» با واکنش‌های منفی بسیار روبه‌رو شد. این نویسنده ۷۸ ساله کانادایی یادداشتی در روزنامه «گلوب اند میل» منتشر کرد و در آن نسبت به زیاده‌روی در هشتگ «MeToo» هشدار داد.

نویسنده «سرگذشت ندیمه» نوشت: «هشتگ «MeToo» نشانی از یک سیستم قضایی ورشکسته است. قربانیان آزار جنسی که صدایشان به جایی نرسید از ابزاری تازه به نام اینترنت استفاده می‌کنند. حرکت موثری بود و نگاه‌ها را به خود جلب کرد. اما گام بعدی چیست؟ اگر به بهانه ناکارآمدی، سیستم قضایی را دور بزنیم، چه چیزی جای آن را خواهد گرفت؟»

اتوود سال گذشته نیز در حمایت از یکی از استادان دانشگاه بریتیش کلمبیا که به آزار جنسی متهم شده بود، نامه‌ای سرگشاده را امضا کرده بود. آن اقدام نیز در زمان خود با واکنش‌های منفی بسیاری روبه‌رو شد. این نویسنده اعتقاد دارد که منتقدانش او را برای ابراز نگرانی کردن درباره این گونه مسائل یک فمینیست بد می‌دانند.

در واکنش‌ به یادداشت اتوود بسیاری در شبکه‌های اجتماعی او را متهم به کج فهمی و برداشت نادرست از هشتگ کردند.

البته در این میان برخی نیز از اتوود دفاع کردند و ضمن ستایش از اقدام این نویسنده بر این نکته تاکید کردند که همه تا زمانی که ثابت نشود، بی‌گناه هستند.

پس از شدت گرفتن انتقادها، مارگارت اتوود در توییتر اعلام کرد که تا مدت زمانی از شبکه‌های اجتماعی فاصله می‌گیرد.

منبع:‌ هالیوودریپورتر/ ۱۶ ژانویه

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =