اولین مرحله المپیادهای علمی دانش آموزان برگزار شد

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در بازدید از حوزه برگزاری اولین مرحله المپیادهای علمی دانش آموزان از شرکت یک هزار و 671 داوطلب در این المپیاد خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، خدانظر دریکوند افزود: این المپیادها در 8 گروه نجوم و اختر فیزیک، رایانه، فیزیک، شیمی، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، زیست‌شناسی، ریاضیات و ادبی از تاریخ سوم لغایت 6 بهمن در شهرهای خرم‌آباد، دورود، بروجرد و کوهدشت برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان علاقه‌مند به‌شرط رعایت شرایط مندرج در بخشنامه در یک یا چند آزمون موردعلاقه خود ثبت‌نام کرده‌اند.

دریکوند ادامه داد: از تعداد یک هزار و 671 داوطلب شرکت‌کننده در این المپیاد 44 داوطلب در المپیاد نجوم و اخترفیزیک، 65 داوطلب در المپیاد رایانه، 125 داوطلب در المپیاد فیزیک، 364 داوطلب در المپیاد شیمی، 94 داوطلب در المپیاد سلول‌های بنیادی، 528 داوطلب در المپیاد زیست‌شناسی، 172 داوطلب در المپیاد ریاضیات و 279 داوطلبی هم در المپیاد ادبی شرکت کرده‌اند.

وی در پایان به آمار شرکت‌کنندگان شهرستان‌ها و مناطق اشاره کرد و افزود: شهرستان بروجرد با 777 داوطلب، ناحیه دو شهرستان خرم‌آباد با 406 داوطلب، ناحیه یک شهرستان خرم‌آباد با 181 داوطلب، شهرستان دورود با 155 داوطلب، شهرستان کوهدشت با 60 داوطلب، شهرستان الیگودرز با 31 داوطلب، شهرستان نورآباد با 29 داوطلب، شهرستان پل‌دختر با 19 داوطلب، شهرستان الشتر با 6 داوطلب، منطقه معمولان با 4 داوطلب و شهر رومشکان هم با 3 داوطلب به ترتیب بیشترین و کمترین شرکت کننده را داشته‌اند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =