گزارش کمیسیون برجام روز گذشته نهایی و امروز در صحن علنی قرائت شد. اما این گزارش حاوی نظرات همه اعضا نبوده و به گفته یکی از اعضا، قبل از شروع جلسه جمع بندی نوشته شده است.

مریم محمدپور: کمیسیون برجام که اکثریت اعضای آن عضو فراکسیون اقلیت اصولگرایان مجلس هستند، ماه گذشته طی  جلسات فشرده ای، توافق ایران با شش قدرت جهانی را بررسی کرد. جلسات این کمیسیون با حضور میهمان های متنوعی که اکثریت آنها مخالفان برجام بودند، برگزار شد. امروز گزارش نهایی این کمیسیون در مجلس خوانده شد اما به گفته برخی اعضا، متن نهایی نظر تمامی اعضا نیست و پیش از شروع جلسه گزارش، تدوین شده بود.
موافقان برجام جلسه کمیسیون را ترک کردند
شب گذشته، یک عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در صفحه اینستاگرامش نوشت که برخی اعضای کمیسیون که از موافقان برجام بودند در اعتراض به نحوه تدوین گزارش کمیسیون برجام اقدام به ترک جلسه کردند.
متن عباسعلی منصوری آرانی به این شرح است: «سلام، امروز شنبه یازدهم مهرماه در کمیسیون برجام برخلاف قاعده‌ای که قرار بود گزارش تدوین شود و مبنای آن کمیته‌ها بودند یک مرتبه گزارشی تدوین شده با ادبیات مشخص ارائه شد. من و آقای پزشکیان و تاجگردون به اعتراض جلسه را ترک کردیم چون هرچقدر هم تغییرات ایجاد می‌شد با بررسی‌ها و دیدگاهی که به برجام داشتیم خیلی فاصله داشت. ان‌شالله و در صورت موافقت دوستانم طی بیانیه‌ای ثبت خواهیم کرد که چه گذشت و در فرصت دیگری خواهم گفت که معاملات سیاسی بین جریانات سیاسی چگونه انجام می‌شود. خداوند به تو پناه می‌برم و از تو مدد می‌طلبم».


تاجگردون: پیش‌نویس گزارش کمیسیون برجام یک‌سویه و تحریک‌آمیز بود

عضو دیگر کمیسیون ویژه بررسی برجام نیز با اشاره به ترک جلسه این کمیسیون از سوی موافقان توافق هسته‌ای گفت که پیش‌نویس گزارش برجام یک سویه، سیاسی،‌ تحریک آمیز و برخلاف منافع برجام بوده است. غلامرضا تاجگردون به ایسنا گفت: من و چند تن از همکاران دیگر کمیسیون برجام به دلیل بی‌توجهی به روال کار جلسه این کمیسیون را ترک کردیم.
وی افزود: پیش‌نویس گزارش کمیسیون از توافق هسته‌ای یک سویه، بسیار سیاسی و تحریک‌آمیز بود، خارج از روال تهیه شده بود و در آن اصلا به منافع برجام توجه نشده بود.
این نماینده مجلس ادامه داد: ای کاش این مذاکرات مثل صحبت‌های آقای جلیلی (مذاکره کننده پیشین هسته‌ای) از تلویزیون پخش می‌شد تا مردم می‌دیدند چه اتفاقی افتاده و می‌افتد.
تاجگردون خاطرنشان کرد: من و برخی از همکارانم که احساس کردیم در یک فضای توهین‌آمیز قرار گرفته‌ایم به خودمان اجازه ندادیم در جلسه‌ای بنشینیم که به ما توهین شود.
این عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در پایان گفت که به زودی واقعیت‌ها و برداشت منصفانه و قرائت واقعی از برجام را بیان خواهد کرد.
نکو: برخی نمایندگان با دولت مسابقه گذاشته اند
ابراهیم نکو، یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس نیز با تاکید براینکه به گونه‌ای عمل نکنیم که به وحدت ملی و انسجام ملی به منظور پیشبرد امور کشور آسیب برسد، گفت:‌ متاسفانه برخی دوستان حتی امروز در صحن علنی مجلس اظهار نظرهایی می‌کنند که گویی برخی ها بیگانه به این مملکت هستند و علیه دولت به گونه‌ای حمله می‌کنند که شاید دشمن جرات چنین حمله‌هایی را نداشته باشد.
وی افزود: دولتی که برخاسته از ملت است و شروع به کار آن با تاییدات معظم‌له بوده است نباید مورد خدشه قرار گیرد.‌ اینها مسائلی است که باید به آن توجه کرد، متاسفانه این افراد گویی با دولت مسابقه گذاشتند و رفتارهایشان با دولت رفتارهای نامهربانانه است. عملکرد برخی نمایندگان مردم هم متاسفانه کاملا غرض ورزانه و بازی کردن در زمین دشمن است که دولت را ناکام بگذارند.
29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    فکر کنم یک حمایت و راهپمایی همه جانبه مورد نیاز باشد تا ...
  • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    134 7
    بالاخره دوقطبی شد پس
  • بی نام A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    آره واقعیت وقتی گفته میشه و بر وقف مراد شما نیست یک سویه و تحریک آمیزه
  • بی نام US ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    254 8
    نمایندگان مجلس شماهم اگر رای ندادید مشکلی نیست ما از آقای رییس جمهور میخواهیم یک همه پرسی عمومی برگزار کند واز مردم جواب آری یا نه بگیرد شمانمایندگان هم مثل بقیه مردم یک رای دارید میتوانید بگویید اری یا نه.
  • مصطفی IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    157 7
    برجام فقط 60 مخالف در مجلس دارد حال منصفانه است که کشوری گیر این 60 نفر باشد. بهترین راه این است که به جای تصویب برجام، رد آن به رای گذاشته شود که قطعا آن 60 نفر اقلیت دیگر دستشان بسته خواهد شد نه اینکه دولت و ملت و شورای امنیت و قوه قضاییه و سایر نهادهای کشور و حتی حدود 150 نماینده مجلس موافق طرحی باشند و 60 نماینده تند رو مانع آن شوند.
  • مهیار A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    129 4
    کاش در مورد برجام رای گیری در کشور انجام میشد
  • بی نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    132 7
    بابا ملت زیر بار تحریم ها کمرش شکست. آنها که مخالفت می کنند نفسشان از جای گرم در میاید.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    32 6
    هر چه بلا سر ملت می آید، تندرو ها و افراطیون می آورند. تا آنها باشند وضع ما همین هست
  • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    24 3
    باید همه پرسی بشود البته در انتخابات 92 مردم نظرسشون رو گفتن ولی باید یه رو کم کنی اساسی بشود
  • علیه IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    0 0
    این کمسیون برجام خاطر ابوموسی اشعری رو زنده میکنم