بعد از بیان نطق نماینده کبودرآهنگ در مخالفت با وزیر ارتباطات دقایقی میان او و وزیر پیشنهادی ارتباطات درگیری لفظی پیش آمد.

به گزارش خبرآنلاین، آنچه در صحن علنی مجلس اتفاق می افتد از گفت و گو گرفته تا گعده ها میان نمایندگان در جلساتی مانند جلسات رای اعتماد به کابینه حکم تکه های پازل را پیدا می کند که در نهایت با چیده شدن کنار هم می توان ریشه گفت و گوها را پیدا کرد.

در جلسه علنی نوبت صبح مجلس دو موضوع بسیار قابل توجه بود یکی حلقه زنان نماینده که لپ تاپی میان آنها بود بسیار جدی پیرامون موضوعی صحبت می کردند بعد از صحبت های فاطمه حسینی با حمیدرضا فولادگر این نماینده مجلس نیز به آنها ملحق شد و در مورد موضوعی با آنها صحبت کرد.

از سوی دیگر محمدعلی پورمختار خود را به صندلی محمود واعظی رساند و با او به صحبت ایستاد اما آنچه از دور به چشم می‌خورد نشان می داد که این صحبت یک صحبت عادی نیست و در برخی موارد واعظی با عصبانیت و با حرکات دست تلاش می کرد موردی را برای پورمختار توجیه کند.

با پایان یافتن جلسه نوبت صبح، کار بررسی موردی وزرا به بعد از ظهر موکول شد که پس از صحبت های وزیر آموزش و پرورش نوبت به وزیر ارتباطات رسید یعنی آذری جهرمی جوان ترین وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم؛ نادر قاضی پور در مخالفت با وزیر به پشت تریبون رفت و انتقاداتی به  این وزیر پیشنهادی وارد دانست او گفت: آقای جهرمی برخلاف حکم حکومتی مجوز صادر کردید و باید به این دلیل دادگاهی می شدید نه اینکه به عنوان وزیر به مجلس معرفی شوید." در همین حین خدری کتاب آئین نامه را به نشانه داشتن تذکر بالا گرفت اما به او اجازه داده نشد.

پس از صحبت های قاضی پور، حمیده زرآبادی به عنوان مخالف دوم پشت تریبون قرار گرفت و اسلاید هایی را که همه نمودار و آماری در جهت نقد عملکرد جهرمی بود در صحن علنی مجلس به نمایش گذاشت؛همان اسلاید هایی که دقایق متمادی در نوبت صبح به اتفاق دیگر نمایندگان در موردش صحبت کردند. البته وقت زرآبادی برای توضیح همه موارد کامل نبود و محمدعلی پورمختار بخشی از وقت خود را به او داد تا صحبت های نماینده مردم قزوین کامل شود.

مخالفت با وزیر ارتباطات را می توان پرحاشیه ترین مخالفت با این وزیر دانست. وقتی محمدعلی پورمختار در مقام مخالفت با وزیر ارتباطات پشت تریبون مجلس قرار گرفت  انتقادات جدی را به این وزیر وارد دانست و معتقد بود او اگر در جایگاه وزارت قرار گیرد به جای آنکه خوش تصمیم بگیرد از بخش های دیگر به او دیکته خواهد شد. پورمختار درنهایت خطاب به جهرمی و دولت گفت وزارت ارتباطات را وزارت اطلاعات 2 نکنید.

با پایان صحبت های پورمختار و زمانی که می خواست به سمت صندلی خود حرکت کند از کنار صندلی جهرمی گذشت که با اعتراض این وزیر پیشنهادی مواجه شد دایره بگو مگو میان این نماینده و وزیر پیشنهادی به حدی رسید که نمایندگان تلاش کردند این دو را آرام کنند و حتی حسنوند رئیس کمیسیون انرژی چند باری تلاش کرد تا جهرمی را به نشست بر صندلی تشویق کند. با این حاشیه ای که میان پور مختار و جهرمی پیش آمد می توان نتیجه گرفت صحبت های صبح این نماینده با واعظی بی ارتباط با وزیر ارتباطات نیست. 

درنهایت بعد از آنکه جهرمی دفاعیاتش را مطرح کرد تعداد قابل توجهی از نمایندگان و همچنین محمود واعظی به استقبال او آمدند و صورتش را بوسیدند. 

216

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    2 1
    آقای جهرمی هنوز وزیر نشده، به مخالفان خود می توپد، وای به روزی که وزارت را به دست گیرد
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    1 0
    حالا ایشان بفکر امنیت اخلاقی و فرهنگی ارتباطات هست؟ یا فقط مثل افراد سابق فقط و فقط بفکر توسعه ارتباطات هست که تو مملکت ما اسان ترین کار همان توسعه ارتباطات است . اما هیچکس به حوزه اشتغال و رفع گرانی و معیشت مردم حتی نزدیک هم نمی شود. تنها چیزی که مردم ایران بصورت واقعی تو زندگیشون با تمام وجود لمس می کنند همانا توسعه استفاده از گوشی هایشان هست. اصل هم همینه دیگه اشتغال و رفع بیکاری و رفع گرانی و مشکلات معیشت را از دولت ها و وزرا نخواهید که هم خیلی سخته هم مهم نیست.